Kliande ärr
För ca ett år sedan lyckades jag klippa mig i fingret på jobbet. Eftersom att klipparen var kopplad till en tryckluft gick det snabbt och smärtfritt. Såret blev hur fint som helst, kanske aningen djup. Blödde gjorde det i alla fall :)
Hur som helst, såret läkte på bra och nu har jag ett superfint ärr som påminner mig och min klantighet. Fram tills för någon dag sedan har jag inte märkt av ärret alls bortsett från de gånger jag kollat på min fingertopp. Men nu har det börjat klia och kännas allmänt underligt i ärret. Det sticker i det, liknande så som det känns då en kroppsdel somnar. Fast bara i ärret. Det känns även lite så som det gör då ett sår precis läkt ihop, ni vet den där stramande känslan man får ifall man råkar dra lite i huden.
Brukar det bli såhär? Efter ett år? Kan man lindra det på något vis? Det gör ju inte ont eller så utan det känns bara allmänt skumt och smått irriterande.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Jag klämde av ett bit av mitt finger för 37 år sedan som syddes fast igen, det kan fortfarande klia ibland. Så ett år är inte vidare mycket🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Mitt ärr på näsan där jag bröt näsan för 20 år sedan brukar också klia, speciellt vid väderväxlingar eller vibrationer typ bil eller buss men vibrationerna kliar mer i själva brottet än det gör i ärret. Vet inte riktigt varför det blir så?
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#0 Jag skar mig ordentligt i tån som är bredvid stortån (pektån 😉) för snart 40 år sedan och jag känner ibland en stickande pirrande känsla i den tån.
Jag gissar att det är kapade nerver som spökar och att det även är så i ditt finger.
/Maria
Jag har ett ärr i pannan sedan -02 som kittlar och får en sugande känsla när jag har solglasögon på mig 🙂 Antagligen helt normalt.
/Surpan