Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: kost-och-recept
Läst 1474 ggr
[Sandi92]
0

Vad är bra att äta efter kräksjuka?

Har varit vaken hela natten och kräkts, men nu har jag sluppit det på några timmar. Börjar känna mig hungrig, men är livrädd för att sätta igång illamåendet igen. Vad är bra och skonsamt att börja med?

Scorpio97
0

Kokt vit fisk, ris samt Coca Cola utan kolsyra har jag hört är milt för magen.

//Jessie

[Juel70]
0

A-fil tycker jag är jättebra. Dels är det ganska milt och smaklöst och innehåller bra magbakterier.  Knäckebröd, tugga små bitar.  Avslagen coca-cola.

MaxFlickan
0

Blåbärs soppa och/el naturell yoghurt brukar jag börja med. Drick mycket!!!

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Maria
2

¨Det är mycket viktigare att få i sig vätska än mat så försök med något milt till att börja med.

/Maria

Calcifer
1

Det som du får i dig. Kanske låter vagt, men för en del är det yoghurt som fungerar. För andra vit fisk. För andra ris. För andra pasta. Rostat bröd, utan något på förutom smör skulle jag också rekommendera. Det viktigaste är att minnas är att din magsäck kan ha krympt medan du var magsjuk, så tvinga inte i dig något. Orkar du bara en halv skiva rostat bröd, så orkar du bara det. Ta det långsamt, vad du än bestämmer dig för att äta.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

VildaVittra
0

Jag brukar börja med att suga på chips eller ostbågar, då får man i sig salt. När det funkar utan att jag spyr börjar jag gnaga lite på dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Nilla_93
0

Hemma hos mej kör vi på blåbäskräm/soppa och jaffa/fanta och senare tugga lite smått av något grovt bröd.

smellcaramell
0

mamma gav oss alltid avslagen cola när vi var små och hade kräksjukan, jag hatar cola i vanliga fall men det var nog det godaste jag fått i mig! sedan brukar man kunna känna själv rätt bra vad som funkar och inte. Jag kan till exempel inte äta feta såser efter jag kräkts, men äter gärna chips som är salt, i mindre mängder men många gånger under dagen :)