Värk i armen
Igår helt plötsligt fick jag ont i armen, det liksom bränner när man tar på armen (armvecket). Och idag gör det fortfarande ont. Ibland känns det såhär brännande på handen men det brukar gå över ganska fort men inte den här gången.
Kan inte fråga mina föräldrar då de inte är hemma de här dagarna.
Det gör också ont där vid bicepsen (vet nt vad det heter).
Nån som har nån aning om varför? Träningsverk kunde det ju vara om det bara gör ont men det bränner ju också. Och är bara på ena armen.
Låter som när jag får androidarmbåge (eller iPhonearmbåge).
#1 Vad innebär det haha?
Sitter det brännande ytligt, liksom i huden så det är beröringskänsligt (typ kläder kan vara jobbigt, eller om du stryker över området?) isåfall kan det vara nervsmärta. 🙂
#1: Kallades förr tennisarmbåge och för lite mindre länge sedan för musarm. Man får det av att fippla för mycket med mobil/platta/padda (eller mus, om man sitter vid en vanlig dator).
#3 Ja precis :) det är typ yttersta hudlagret och det bränner när jag drar fingret lätt över armen eller när tröjan råkar nudda.
Men när försvinner det? Brukar ju känna såhär men det försvinner efter en natt/ ett par timmar
#5 Typiskt nervsmärta. Antagligen har du överansträngt dig, kan vara som Gronstedt är inne på att det kan vara en mobil som är boven, men det finns en uppsjö olika saker som kan ha irriterat fram en svullnad så nerverna blir lite klämda. Då skickar dessa ut smärtsignaler. Av ditt nick att gissa kan du lika gärna ha överansträngt dig när du grejat med något tungt i t.ex. ett stall eller vad rackarns som helst. 🙂
Sitter smärtan i mycket länge och försämras kan det vara värt att kolla upp, men kommer det bara vid enstaka tillfällen då och då och sitter i max någon vecka så är det att betrakta som normal krämpa 🙂
#6 Aha okej, tack för svaren 🙂
Dock satt jag och kollade på tv när det började värka.
Men då behöver jag nog inte oroa mig🙂
Det kan komma dagar efteråt om det vill sig :)