Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 13609 ggr
OsterlindM
0

Varför ser min tunga ut såhär?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder.. Varför ser min tunga ut såhär? Det är som "pluppar" på sidorna. Dom gör inte ont eller så. Har haft så kanske 3 år.

_Fisken
0

Har inte den blekaste men jag skulle ha gått till sjuksyster/VC.

[rumelle]
2

Antagligen pressar du tungan mot tänderna nattetid.

*~HamsterHamster~*
1

#2 jupp, #tänder. Är inget farligt, eller när man sitter tyst och inte gör någotoch håller munnen stängd och inte rör på tungan.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Maria
0

Det är inte ovanligt att tungan formar sig efter tänderna så att säga och då ofta kundtänderna vid sidan inne i munnen.

Så länge det inte är hårda "pluppar" eller att det svider och gör ont så ser det helt normalt ut tycker jag.

/Maria

VildaVittra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så där ser min tunga ut också och det har den gjort sedan jag var liten. Jag är snart 40 år gammal utan att den ramlat av under hela mitt liv. 😎

Så du behöver inte oroa dig. 

Förlåt att jag lipar åt er. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Juel70]
0

Jag hade så där förut, då hade jag problem med att pressa tänder, plus allergi som gjorde att tunga svullnade en aning.

OsterlindM
0

Okej tack för era svar! Det gjorde mig lugnare :)

[TanatosNyx]
0

Samma fenomen här, passar perfekt ihop med tandraden så inget jag har grubblat vidare över. (Jag pressar för övrigt tänder och har allergiska besvär, så jag fick nog mitt svar i #6 iaf 👍)