Har jag feber?
Hej. Nu den senaste halvtimmen har jag bl.a Mått illa, fryser, trött, kan börja gråta utan en anledning, näsan rinner och jag har huvudvärk. Termometern visad 37.1. Alltså inte feber? Vill veta, skulle på min kompis kalas, men jag försöker säga att jag är kass och orkar verkligen inte, men då börjar hon säga att jag är respektlös.. Det är inte så enkelt när jag mår som jag mår.
Det låter som feber, man kan inte sätta en siffra på vad som är feber eller inte eftersom alla har olika normaltemperatur. Min dotter exempelvis har runt 36, 5 som frisk, alltså är feber för henne 37, 1 ;) Prova att ta en alvedon eller liknande och se om det blir bättre.
/Christine
När jag mår dåligt kan jag med må illa, frysa och vara trött men utan att ha feber, känns som att jag har feber men har inte det. Tror inte det är helt ovanligt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej, min hals börjar även göra ont när jag sväljer och så har jag börjat hosta då o då.. :/ #1
Oavsett om det är feber eller inte då stanna hemma. Blir din kompis tjurig så låt henne bli det. Kan vara att du fått en redig förkylning.
Okej, vet bara inte hur jag ska göra med kalaset! Vill komma, men jag är för dålig för det tror jag. #2
Yes så kan det absolut vara! Men jag avvaktar nog med kalaset. #4
Låter ju som du fått nåt virus, kan vara en enkelt förkylning bara men ta det lite lugnt och kurera dig några dagar.
/Christine
Typiskt virus att ge såna symptom utan feber! Håll dig hemma med gott samvete, du smittar garanterat.
Du har fått något förkylsningsvirus. Har du inte feber än så är du som allra mest smittsam just nu. Mest respektfull är du som du stanna hemma och inte smittar ner alla andra. När du får feber har smittsamheten nått sin topp redan och går över först långt efter att febern är över och du är helt frisk igen.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Ja. Tror det är något virus. Min ena "näsborre" är helt täppt igen, kan inte ens andas Genom den o de går inte o snyta mig.. Har ju ont i huvudet, hostar och min hals svider när jag hostar eller sväljer #9
Yes, ska stanna hemma, o se på orange is the New black. Hoppas det blir bättre bara..#8 Hatar virus! :(
Det visade sig vara en kraftig förkylning, usch.