Magproblem och yrsel?
Någon som varit yr för att man har problem med magen? Har varit dålig i två månader, behandlad för lunginflammation och bihåleinflammation. Haft svimningsanfall i ett par dagar, sura uppstötningar, måste äta lite hela tiden men inte lagad mat för då mår jag illa. Är yr och vinglig när jag står eller sitter. Ligga går bra. Mår illa och magen knorrar hela tiden. Kan man ha magkatarr och bli så yr? Ska till doktorn igen i em för jag kan knappt stå på benen. Obehagligt att man är dåsig som om man gick på massa mediciner. Bokstäverna går in i varandra när jag skriver och huvudet känns tungt och dåsigt. Vill bara bli frisk. Hopplöst inte kunna äta när man känner sig hungrig. Någon som varit ute på sjön, bildligt talat, vid magkatarr?
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Du kanske mår illa för att du är yr? Balanssystemet i innerörat har kopplingar till nervcentra som kan få en att kräkas (jfr sjösjuka). Man kan få sk "virus på balansnerven". http://www.netdoktor.se/allmant/artiklar/virus-pa-balansnerven-vestibularisneurit/
Kanske är det vad du har råkat ut för. Men det är bra om du går till doktorn iom att du haft det här så pass länge.
Jag blir det. Låg på badrumsgolvet. Löste sig med Esomeprazol (finns receptfritt på apoteket) och Samarin.
Antibiotika slår ut magen, så det är inte konstigt om du mår som du gör.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag är reumatiker och har tagit cimzia sprutor men fick sluta när jag fick infektion. Har varit mkt dålig förr men att vara så yr och illamående så att man tror man ska ramla är inget skoj. Det känns dock värre än vad det är, tror jag iaf. Känns som om jag ramlar hela tiden fastän jag faktiskt står helt rakt upp. Mkt obehagligt. Är tungandad och känns faktiskt som om jag tar morfin eller bricanyl. Fast jag har inte tagit nåt alls. Hoppas dom kan ta reda på vad det är. Är jättejobbigt
Medarbetare på djurskydd.ifokus