Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 981 ggr
Dooris
2015-03-26 15:12
0

Ryggproblem

Jag vet inte riktigt om detta är rätt ställe att skriva på, samtidigt som jag inte riktigt vet hur jag ska förklara detta. Jag har en tid nu haft ont i ryggen rätt ofta. Det är alltid olika smärtor på olika ställen i ryggen, ena dagen kan det göra ont vid/nedanför höger skuldra, ibland gör det ont mellan skulderbladen (ryggraden) och ibland får jag ont längre ner i ryggen på höger sida oftast. Ibland kan jag även få ont över hela nederdelen av ryggen. Det är nästan aldrig samma smärta dag till dag. Jag kan ha jätteont mellan skulderbladen en dag men nästa så gör det ont någon annanstans. Det gör bara ont när jag rör mig, inte när man trycker på de ställen jag har ont. Ibland kan det även hugga till något så fruktansvärt i ryggen om jag vrider överkroppen, då är det som att man får knivhugg mellan skulderbladen och jag tappar både andan och kan inte röra mig på några sekunder. Jag har även börjat få ont i nacken när jag sover, så jag sover inte så bra längre. Försöker hitta ett bra sätt att ligga på för att slippa få ont, men det lyckas inte alltid. Nu idag har jag legat och tagit det lugnt på soffan en stund, somnade och när jag vaknade har jag en himla värk i nacke, axlar och ner mot nyckelbenen och den värken verkar inte vilja släppa. Vad är det som händer med min kropp? Jag är 26 år och har aldrig haft såna här problem innan. Någon som har en idé om vad detta kan vara?

AnneN
2015-03-26 15:16
1

Låter som att det kan vara ungefär vad som helst, allt från fel på diskar, kotor, muskelinflammationer, osv, osv… Mitt råd är att gå till läkare för att få detta utrett ordentligt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Dooris
2015-03-26 15:22
0

Det känns bara som att man inte kommer bli tagen på allvar om man kommer och säger att det gör lite ont där och lite ont där.. Och rätt som det är så har man en smärtfri dag! Det finns liksom inget mönster på när jag får ont eller varför. Men jo, jag får väl försöka ta mig till en läkare..

Maria
2015-03-26 16:02
0

#2 Läkare är ju där för att finnas till för patienter och försöka hjälpa till att komma fram till vad som felas.

/Maria

AnneN
2015-03-26 20:55
0

Jag har liknande symtom fast i alla leder och ryggen, visade sig tillslut att jag har en missbildad disk, kotförskjutning och psoriasisartrit, men det har krävts mycket kämpande med läkare för att få bli ordentligt utredd och få den hjälp jag behöver.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!