Återkommande värk i foten
Hej!
Min högra fot har en återkommande smärta, som att det är någon led som sträckts eller sena. Samma ställe hela tiden och bara på höger fot. Hur ska jag förebygga detta? Det är som mest på stället jag pekar.

/Emma
Känns det som om det är på väg till kramp?
Bra skor kan göra nytta, svårt att veta vad det kan vara.
Kan du beskriva mer kanske? Känns det som att det är svårt att sträcka ut? Varm? Öm att ta på? Ont att gå? Gör det ont konstant när det gör ont eller är det bara i vissa lägen? Och som Mia ovan säger, känns det som kramp?
Fotvänliga skor kan göra susen.
Många gånger är platta skor som Converse och liknande ganska tärande på fötterna men du kanske inte har sådana?
/Maria
Ja när jag har riktigt ont efter att ha gått mycket så kan det vara svårt att sträcka ut foten då¨det gör för ont. De skor jag går i är reela vinterskor.
Gör bara ont när jag går. När jag trycker på sena/leden gör det ont men inte annars.
/Emma
Du kanske behöver inlägg i dina skor som gör att fotvalvet inte ramlar ner så att säga?
/Maria
Okej, ska kanske köpa det då :)
/Emma
#6 Nej det ska du inte gå och köpa i butik, du behöver remiss till ortopedtekniska. Kontakta din vårdcentral. 🙂 du ska ha anpassat efter dina egna fötter, annars kan det bli värre.
#7 Ja precis.
/Maria