Lock för öronen
Jag har haft ett problem i snart ett år. Det är så att mina öron (mest det högra) slår lock ganska ofta. Det händer om jag blir stressad eller om min puls går upp, vid träning till exempel. Jag har ingen hörselnedsättning pga detta, förutom just då locket slår till naturligtvis då jag typ bara hör min egen puls och andetag. Ibland har det gjort lite ont i örat men det är sällan och snabbt övergående.
Jag var rätt säker på att det var en vaxpropp och började behandla med diverse vaxlösande preparat under förra våren/sommaren. När det inte gjorde någon skillnad så sökte jag till slut läkarvård. Läkaren kunde konstatera att det inte fanns ett uns vax i öronen (var ju rätt välrensat efter all hemmabehandling). Han kunde heller inte se någon förändring när han kikade in i örat. Svaret jag fick var att "sånna här problem inte var helt ovanliga på' öronbarn'". Jag har aldrig varit ett öronbarn! Har inte haft öronproblem en dag i mitt liv innan det här men det verkade han liksom inte tro på. Fick en medicin som skulle vara slemhinnehopdragande vilken jag skulle prova i två månader. Jag märkte ingen skillnad alls.
Normalt hade jag gått tillbaka till sjukvården, men just nu har jag helt enkelt inte råd. Vad jag vill veta är lite uppslag på vad det skulle kunna bero på? Och ev vad man kan göra för att förbättra det. Jag har inte ont eller stort lidande av detta, det är mest sjukt irriterande. :(