Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 14787 ggr
gickan87
0

Blod ur naveln?

Någon annan än jag som upplevar att det kommer lite blod ur naveln varje gång man har mens?

Inte mycket alls men det bildas en liten bloklump/pöl i eller strax utanför naveln. Inget som känns eller så men undrar om det finns fler med detta?

MVH Erika :)

Maria
0

Har aldrig varit med om eller hört talas om detta.

Det är inte så att du blöder mycket och det har kommit upp på magen t.ex under natten.

Det är ju omöjligt annars då naveln är ett gammalt läkt ärr från din sträng som band dig vid din mammas moderkaka.

/Maria

gickan87
0

#1 Nej, det läcker inte. Använder tampong och det läcker inte nattetid. Oftast är det på dagen som det kommer lite blod när jag jobbar/anstränger mig.

Maria
0

Har du något sår eller är infekterad eller så? Har svårt för att tänka mig att det har med mensen att göra.

Små blodkärl kanske spricker när du anstränger dig.

/Maria

gickan87
0

#3 Kan vara så att det inte har med mensen att göra alls men det är just under den peroden jag upptäcker små blodfläckar på huden i och runt naveln. Nej, inga sår som jag vet om.

mongu
0

Tycker också det låter konstigt att det ska höra ihop med mensen. Har inte hört talas om det förut.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Karmatarerskanise
1

Tycker du ska kolla upp det. Att blöda är ju inte bra.

gickan87
0

Ska till UM nästa vecka ska ta upp det då.

Aleya
0

Vad fick du för svar ts?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
0

#8 Det är snart 5 år sedan. Bara så du vet😉

/Maria

Aleya
0

#9 hahaha vet. Men tänkte mer om blödningarna fortsatt. :)

Medarbetare för Julen

IceTee
2

#9 ja då får vi verkligen hoppas att TS fått något svar av läkaren! Haha

Medarbetare på Skor iFokus

gickan87
6

#8 Det var en navelinflammation! Hade jag gått längre hade det utvecklats till en bukhinneinflammation. så jag hade tur att jag åkte in i tid :)

Aleya
0

#12 aldrig hört men intressant. Tack för svaret. :)

Medarbetare för Julen