Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: sjukdom-ohälsa
Läst 1886 ggr
[EvelinaL]
0

Snuva som inte försvinner

Jag har haft någon form av snuva nu i snart ett halvår. Inget som är särskillt jobbigt men jag förstår inte varför jag har det. Jag har tagit vanliga allergitester (bland annat pälsallergi) men inte mot kvalster osv. Jag tror inte det är pollen eftersom det har varit nu på vintern och att jag inte har pollenallergi på våren/sommaren. Jag har varit lite irriterad i halsen men inte haft någon slemmig hosta. Någon som har någon aning om vad det kan bero på?

[JeanetteK]
0

Jag tror att du är allergisk. Jag har hösnuva på sommaren. Men jag kan ha perioder med snuva och kli i halsen. För mig är det mer på morgonen och min läkare sa att det kunde vara kvalster. Jag blev rådd att testa receptfria allergitabletter och det har funkat för mig.

Lill-Kisse
1

Det lär ska ha gått en massa virusinfektioner de senaste månaderna. På det biter inga vanliga kurer med antibiotika e dyl. Man får förlita sig på kroppens eget försvar och vara extra rädd om sig. Det kan tyvärr ta lång tid innan det går över. Förhoppningsvis blir vi friskare och starkare när solen kommer fram så att vi kan vara ute mera i frisk luft.

Candela
0

Jag hade så också, i två år innan jag testade. Testerna visade på flera allergier, bland annat kvalster. Är snuvan värst på morgonen? Eftersom man har mycket kvalster i sängen borde det rimligtvis vara så. 

Det finns receptbelagd allergimedicin, vilket blir betydligt billigare än att äta receptfria (de är dyra!).

[EvelinaL]
0

Tycker ni det är värt att köpa ett paket antihistaminer från apoteket och pröva i 2 veckor?

För det är vell antagigen det vårdcentralen kommer be mig att göra ändå. Kommer de bita på tex. om det skulle vara kvalster?

Candela
0

Jag tycker du ska be att få bli testad mot kvalster först innan du börjar medicinera. Kan vara bra att veta om ifall man har en allergi.