svullen i halsen, ont i öronen?
Igår åkte jag till vårdcentralen för jag har blivit mer svullen och fått ont i halsen ( svällde upp å fick smärta i somras men smärtan försvann å har varit svullen sen då utan att haft ont) Också i oktober blev jag riktigt sjuk.. öroninflammation å lunginflammation. . Men iallafall åkte jag till vårdcentralen och tog tester för typ halsfluss och körtelfeber.. inget av dom visade positivt och träffade sen läkaren som sa att det är vanligt att tonåringar ser ut så i halsen?!?! Mamma sa ifrån å sa att det inte är direkt normalt att vara svullen i ett halvår och sköterskan sa det inte såg bra ut.. så börja han kolla i mina öron å sa det också såg bra ut ( när sköterskan sa det var svullet och jag förmodligen har hörselgångsinflammation, vi sa vad sköterskan sagt å då ändrade han sig snabbt å sa de såg lite irriterat ut i höger öra ( bara det jag har ont i men det andra e lika trångt i gången) och fick örondroppar som sköterskan pratade om i början Är det inte lite underligt att ena säger det inte ser bra ut medans läkaren säger det ser normalt ut för att sen ändra sig?!:s Någon som haft liknande? Vad var det ni led av då?
Jag har ingen aning vad det är du har, men det jag vet är att vissa läkare är extremt konstiga ibland. Själv sa min läkare att jag hade ett blåsljud i hjärtat en gång. Skrämde upp min mamma rejält och skickade mig till en hjärt expert. Men de hörde då inget fel och ingen har hört det sen dess heller.
Gå till en annan läkare, vet han inte, gå till en annan. Förklara för läkaren att du redan varit hos läkare som säger att inget är fel men att du vet att något är fel! Förr eller senare kommer du hitta en vettig läkare som ser felet.
Lycka till!
Jodå det har man varit med om (tyvärr).
Jag hade ett tag väldiga problem med stora knölar i armhålorna. Knölarna blev ofta stora och gjorde väldigt ont, kunde också ha flera på samma gång (hade en gång fyra knölar samtidigt i en armhåla..). Jag tog kontakt med vårdcentralen och fick komma dit på en akuttid. Läkaren undersökte och sa sen att det var helt normalt.. fick lite penicillin. Blev inte bättre så efter några veckor tog jag kontakt igen, fick komma in och läkare kollade och sa "det är helt normalt men om du vill kan vi ta ett blodprov men det är iallafall inte cancer!". Blev irriterad och sa att jag inte trodde det var cancer heller, jag ville bara veta vad det var och hur man skulle kunna få bort det men ne det fick jag inga svar på.
Efter ytterligare några veckor så gick jag till vc igen eftersom jag vaknade upp med svullet ansikte, fick komma in direkt. Även denna gång drog jag upp knölarna i armhålorna men fick återigen samma svar! Fick även penicillin och kortison.
Efter att ha gått 1 år med dessa knölar så hade jag tröttnat rejält så jag bytte vårdcentral och bokade in en tid där. Vid denna tidpunkt hade jag en knöl som var stor som en pingisboll. Jag blev äntligen tagen på allvar, dom undersökte mig noga, kände och klämde i armhålorna och beslutade sen att skära bort den stora knölen jag hade och ta odling på den. Dom kunde inte förstå hur den förra läkaren inte kunde ta det på allvar.. Men iallafall så försvann besvären efter att dom tog bort den sista knölen och odlingen visade att det var svettkörtelinflammation, skönt att veta vad det faktiskt var.
va till en annan läkare som kollade halsen på mig och sa att alla har olika stora mandlar.. men har aldrig kunnat se dom och det var knappt något hål kvar kunde knappt äta för maten inte tog sig genom xD
Så sa han att det är bara droppa öronen tills det blivit helt bra eftersom det inte är något farligt, nehe varför är då örondroppar receptbelagda xD