Hostattack som känns som knivar
Har varit förkyld + haft feber ett tag nu och har misstänkt att jag snart kommer ha större problem med mina bihålor. Tar så mycket medicin för att förhindra att det förvärras, undrar hur min lever mår.
Smått skämt åsido så la jag mig 21 och vaknade nu. Tidigare dagar när jag hostat så har det gjort lite småont men nu när jag hostar så känns det som att någon kör en kniv i bröstet och jag kan bokstavligt talat inte andas. Inte särskilt behagligt och jag kan inte somna om nu. Lär stanna uppe resten av natten.
Jag är hård på halsen och det gör superont när jag trycker. Alltså inte bara ömt, det gör verkligen pissont.
Jag har tryckt i mig en strepsils nu men känner ingen större effekt. Jag vill bara sova, finns det något jag kan göra för att slippa Smärtan när jag hostar? För det är den som håller mig vaken.
Aj de lät inget behagligt :/ för att slippa smärtan så måste du bli av med hostan.. köpa hostmedicin. Men just nu kan du pröva lägga dig på flera kuddar så du "halvligger/sitter" upp.
||My Love For Animals Is Immortal||
#1 Ska kolla om jag hittar hostmedicin undangömt i medicinskåpet, jag tänkte på riktigt inte ens på det, haha. Tror inte vi har det, dock.
Tack för tipsen.
Krya på dig :)
||My Love For Animals Is Immortal||
Du kan ha fått en sekundärinfektion, dvs en bakteriell infektion pga din virusinfektion. Men det kan bara en läkare diagnostisera, om jag var du skulle jag ringa VC imorgon, det kan behövas antibiotika.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#4 Om det inte blivit bättre över natten så tänker jag göra det, tack för tipset!
När du hostar så håll emot med en kudde så brukar det kännas lite trevligare. Mina muskler går ofta sönder när jag hostar så jag brukar från första hostningen ha en kudde.
Uppdatering: Har infektion i lungorna. Var hos läkaren. 😮
#7 Vad bra att du gick dit. Så då var min gissning korrekt, så sköt om dig nu och se till att andas in frisk luft djupt ner i lungorna.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus