Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: alternativmedicin
Läst 4505 ggr
[Túrwen]
0

Nya tabletter mot IBS-symptom! Funkar de?

Ber om ursäkt om denna hamnade fel men är det någon som provat detta dessa mot IBS?  http://www.lifebutiken.se/produkter/mage-tarm/mage/isay-ibs-symtom-30-kap 

Priset är ju onekligen bra så lär införskaffa dem hur som helst men det är alltid bra att fråga :)

Jag har själv haft IBS sedan jag varit omkring ett år gammal och måste nästan alltid ha stenkoll på vad jag äter. Glutenfri LCHF-kost har löst problemen med kronisk förstoppning.kramper, illamående och uppblåsthet men undrar om dessa tabletter kanske kan hjälpa så att man kan ta en öl någon gång exempelvis.. brukar oftast köra på de glutenfria varianterna men även de gör att jag blir dålig ibland.

Lexie82
0

Jag har aldrig provat några preparat mot IBS eftersom jag inte ens vet om jag har IBS, även om jag starkt misstänker det.
 Men på beskrivningen av de där tabletterna så låter det som att de mest får dig att fisa en massa.
"Simetikonet i isay IBS-SYMTOM löser upp gasansamlingen, vilket gör att den instängda gasen snabbare transporteras ut. " Det låter som att de får dig att fisa en massa, vilket kanske inte heller är en optimal lösning för att kunna ta en öl på krogen, till exempel.

starhawk
0

Vet inte om de där funkar men jag började med Dimetikon 200mg tre kapslar om dagen och det tar helt bort min magvärk som var hemsk förut, har dom på recept numera. Förstoppningen botar jag med en påse Movicol om dagen, även det har jag på recept. Så med dessa två kan jag leva någorlunda normalt trots IBS sen 80-talet

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

grandma
1

Jag har uteslutit gluten och frukt samt socker helt ur mitt liv. Sen har jag i och för sig också genomgått 2 st faecestransplantationer i höstas och jag kan nog säga att jag har inte varit så bra i magen på 20 år.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh//