Kliande tänder /tandkött?
Nu i cirka två dagar eller så, så har jag haft en kliande känsla i munnen. Känns som att det typ kliar i tänderna. Förstår inte vad det kan bero på. Visst händer det att jag kan slarva med morgon borstningen om jag är ledig. Men senaste veckan har jag faktiskt borstat två gånger i två minuter. Kan "klådan" ha att göra med att jag är förkyld? Har inget minne av att jag haft klåda i munnen när jag varit förkyld. Och nej det ilar inte, utan det känns verkligen som att det kliar..
Jag kan få en liknande känsla när jag har infektion i munnen (får det i princip varje gång jag blir ordentligt sjuk), det brukar gå över av sig själv men min tandläkare har sagt att jag kan använda hexident när det är som värst. Har du varit/är du förkyld?
Jag har hört att man kan få problem i munnen vid förkylning. Att det kan klia och sticka, fast kanske mer på tunga och gommen än just i själva tänderna.
||My Love For Animals Is Immortal||
#1 ja jag är förkyld nu. Har väl varit det i två-tre dagar nu. Ungefär lika långe som det kliats i munnen. #2 ja nu når du säger det så har det även känts lite på tungan också. Förmodligen är det pga förkylningen, men man blir ju ändå till att undra :P
jag får lätt så framförallt i kanten på tungan, gärna vid kindtänderna i samband med vissa förkylningar. Även gom och svalg kan klia. Om jag "kliar" tungan emot tänderna får jag raskt massa blåsor, dock är det ibland värt det då klådan blir överjävlig..