Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 1410 ggr
[Lollo 97]
0

Knakande leder

Hej, har knakande leder som liksom låser sig och känns som de sätter sig i fel ställning och sedan hoppar tillbaka. I armbågarna och händerna är det värst med värk och låsningar.  Nacken knastrar och ryggen med. Har ont i nacken, axlarna osv. Fast har värk i de flesta leder. Orkar heller snart inte med skolan för jag har ont och orkar inte sitta på en stol. Skulle ha varit till läkaren i måndags men då ringer de och säger att läkaren är sjuk så det blev inte av. Ska dock till vårdcentralen den 16 feb.

Någon som haft liknande problem eller vet någon som haft eller vet vad det kan vara?

taylor__lambert
0

Jag har liknande problem, inte fullt lika jobbigt som du dock, min hund har likadant så jag testade det som vi kör till honom, Glukosamin tillskott och nu knakar det mindre och gör mindre ont också, finns på apoteket att köpa om du vill prova :)
Min mamma har skolios (mycket lätt) och det smärtar i hennes rygg till och från och kan gå ut i armar och ben även nacken, även för henne har glukosamin hjälpt men inte lika mycket dock, bara lite grann.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[TanatosNyx]
0

Kan du böja leder åt fel håll? I såfall är du överrörlig, sk hypermobil. Det finns flera olika överrörlighetssjukdomar i olika svårighetsgrad, från folksjukdom till ovanliga genetiska sjukdomar.

[Lollo 97]
0

#2 Nej, det tror jag inte iaf. När jag böjer på dom kan dom ibland eller rätt ofta låsa sig och sitter liksom fast så ett tag måste böja på armen för att leden ska typ "hoppa" tillbaka och det gör ibland hemskt ont.