mår illa..
Har fått tillbaka besvären med att jag mestadels av tiden så mår jag illa, kan vara hungrig och försöker äta lite så känns det som jag ska spy.. men äter ändå eftersom jag vet att jag behöver det.. Försöker äta ungefär samma tid varje dag är inte direkt stressad ( inte vad jag är medveten om iallafall) Tänkte kolla om någon brukar ha likadant? Vad brukar ni göra? Eller någon annan som har något tips? Det är verkligen en plåga att äta då man mår illa:(
Svider det eller känner du ett sug i magen?
||My Love For Animals Is Immortal||
Det kan vara något magsårsliknande och då är det bra att komma i kontakt med vårdcentralen.
Känns… typ normalt fast som hela innehållet i kroppen ligger vid halsen å vill komma upp:s
Halsbränna?
#4 Nooe;/
Illamående är ett symtom och tyder ju på att något inte står rätt till i kroppen. Det kan vara både psykiskt eller fysiskt betingat och kan vara svårt att veta vad det beror på. Försök att uppmärksamma ditt mående.
Magont i samband med illamående? kräkningar? vad framkallar känslan och hur länge sitter den i? Biverkningar på läkemedel? Gravtest?
Om du mår illa i samband med att du ska äta så försök att äta mindre portioner, oftare. Det kan också kännas lättare att inte äta allt för fet mat. Lukt av mat kan också trigga illamående så tips kan vara att vädra så får du in lite frisk, sval luft som kan kännas lindrande.
Ta kontakt med vården om det inte går över och berätta så utförligt som möjligt för dom så blir det lättare att råda bot på :)
Finns även receptfria mediciner som tillfälligt kan lindra besvären.
Har då inte kräkts någonting fast det hae varit nära väldigt många gånger, kan käka lite frukost sen gå ut till bussen så börjar jag må super dåligt Mår inte illa just vid mat utan annars också och de enda magont va mensvärk nån dag