Utslag ljumskar och lår.
Har haft dessa utslag över ett år nu och dt blir inte bättre vad jag än smörjer med. Mest under kalsongerna det syns.
Har även problem med mjäll och torr hy i ansiktet.
Vid första vårsolen dyker dte även upp områden i ögonbryn, kind och panna som ej svara på sol, det försvinner mer och mer ju mer solen varit framme till att inte synas alls efter sommaren. 6 år med detta också.
Skulle kolla upp det där hos läkare det kan ju vara något du är allergisk mot ex. parfym eller livsmedel.
Påminner om de nässelutslag min man led av i flera år och det var en kombination av överkänslighet mot vissa livsmedel och stressen av en livskris han gick igenom som troligtvis var det som triggade igång allt så han blev extra känslig och inte kunde äta nått som var rött eller blått.
Du har inte funderat på om det är psoriasis?
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Tänkte också psoriasis (invers?)… gå till läkaren och be att de tittar innan du lägger mer pengar på dyra krämer.
Här finns bra info om psoriasis:
http://www.netdoktor.se/psoriasis/artiklar/psoriasis/
Jag skulle nog också sökt vård istället för att försöka gissa sig fram till vad det kan vara. Det kan bli dyrt som #3 skriver med olika krämer som kanske inte hjälper.
/Maria

Testa med Hydrokortison.. finns på Apetektet!
Funkar detta så är chansen stor att det handlar om allergi!
Jag har oxå sådant, mest på benen, kliar som f*n!
Odå kliar man sig, varvid det blir ännu värre!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Hej alla.
Jag har varit hos tre olika läkare och fått en hel del olika medel mot det. Den sista var hudexpert och trodde på svamp. Men jag har smörjt och smörjt utan framgång och har tröttnat på att åka runt utan att en hudläkare kan säga vad det är och hur jag blir av med det.
Så därav slängde jag ut och hoppades någon haft liknande och blivit av med det och med vad:)
Kan väl tillägga det blir väldigt rött efter dusch annars är det mer blåmärksaktigt..

Hydrokotison och Fenuril är det som funkar bäst på mig.. efter att åka på semester på vintern till soligare länder!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Har de sagt att det inte borde vara psoriasis? En hudexpert borde ju kunna ställa rätt diagnos tycker man. Om det är svamp kan du tvätta dig med ren såpa, smörja med en blandning av bikarbonat och vatten. Försök lägg om kosten så du får i dig mindre socker och kolhydrater. Drick citronvatten varje dag eller äppelcidervinäger med vatten. Och byt kalsonger varje dag och sängkläder ofta.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Vad jag vet om psoriasis så dyker den inte upp av vårsolen för att sen försvinna av mera sol.(som i ts ansikte) Tänk på att lufta ljumskarna då det är ett ställe som fort blir instängt och svettigt. Kortison ska man vara försiktig med att sätta dit då huden där är så tunn. Jag har ingen aning alls om vad det kan vara. Hoppas du snart får svar!
Tack för tips. Skall vara noggran med tvätt och lufta mer och se om det hjälper i ett första steg.