Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1794 ggr
Galopptjejen_98
0

Svider nere i underlivet

Hejsan!

Nu är det såhär att det svider så sjukt där nere. Har haft så tidigare för fyra år sen när jag var 12/13.

Det svider så mycket så jag måste gå på toa för jag känner mig kissnödig även fast jag inte är det. De gånger när jag är kissnödig så svider det efteråt..

Jag har en pojkvän som jag hade samlag med igår kväll men det sved ingenting då och det har det aldrig gjort innan denna gång och sen i morse när jag vakna och gick på toa så bara sved det helt plötsligt.

Vad kan det vara för fel?

Hur gör jag så att det slutar svida?? För det är så obehagligt och svider så, att jag bara vill gråta.

Tacksam för snabbt svar!

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

ChristineL
0

Urinvägsinfektion tänker jag när du skriver att du känner dig kissnödigt och det svider då.

[rumelle]
0

Låter som att du kan ha fått en urinvägsinfektion. Det är tyvärr inte helt ovanligt för vissa kvinnor att få det i samband med samlag. Kontakta vårdcentralen så kan de hjälpa dig. Alternativt kan du först ringa 1177 för att fråga om råd.

[EvelinaL]
1

Urinvägsinfektion eller svamp låter som det mest troliga. Om man har svamp kan det också svida en del efter samlag.

[Thiah]
0

Säger som #1.

Galopptjejen_98
0

Okej tack så mycket för svaren!

Galopptjejen_98
0

Uppdaterar lite.

Har pratat och diskuterat med min mamma som har erfarenhet av detta och hon tror jag kan ha fått blåskatarr om jag minns rätt. :) 

Mamma har köpt mycket tranbärsjuice (ej sötad) som hon sagt att jag ska dricka några gånger om dagen då det är en "sur" dryck samt har jag tagit reda på att man kan ta en C-vitamin tablett innan man går och lägger för det hjälper lite.

Sen om det inte blir bättre till måndag/tisdag så ringer jag vårdcentralen. :)

Ladydragon
0

#6 nja alltså visst är råden bra men jag tycker nog allt att prova sånt max 1-2 dagar har det inte blivit bättre då så sök vård direkt inte vänta….urinvägsinfektion kan bli rätt allvarlig och gå upp i njurarna om man har otur 
dessutom är symptomen rätt jobbiga och det kan vara bra att få medicin så fort som möjligt om det behövs så man mår bättre…