Hypotyreos
Hejsan, var inne på 1177.se och läste om Hypotyreos och läste att det stod så här: ''Om man blir svårt sjuk Om man får allvarlig hypotyreos med mycket låg hormonproduktion så att hjärta och nervsystem påverkas, måste man behandlas på sjukhus. Där får man tyroxin i låg dos som sedan trappas upp mycket långsamt.'' Och då undrar jag, hur vet man om man har så pass låg hormonproduktion så att man måste läggas in?
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
- Paul Walker
Då mår man så dåligt, fryser, har så jobbigt att röra sig och tänka en tanke från början till slut så andra vill att du ska in på sjukhuset om inget annat.
Man blir helt enkelt riktigt dålig och sängliggandes och fryser och har svårt att kommunicera normalt.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Så ingenting med hjärtat och andningen kan ha vara tecken på det?
- Paul Walker
Har du fel på ditt hjärta och andning?
Har du fått diagnosen hypotyreos?
/Maria
#3 har jobbigt att andas i melanåt och väldigt långsamma och "tunga" hjärtslag Njae inte riktigt men har ju lämnat ett blodprov som visade att jag hade låg ämnesomsättning tror jag dom sa och skulle återkomma och lämna nytt prov för att se om värdena var lika dana som det förra provet och var dom det så är det antagligen Hypotyreos jag har och då skulle jag få medicin, men det har inte blivit av än…. :/
- Paul Walker
Då har du en tid för återbesök med provtagning?
/Maria
Här kommer en bra länk om provet TSH som man tar för att kolla sköldkörteln.
http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Undersokningar/TSH/
/Maria