Akuten för mensbesvär?
Varit vaken i princip hela natten. Blöder igenom allt jag använder. Har tagit CykloF men verkar inte hjälpa. Känner mig skakis (rädsla). Har ingen gynakut i närheten och barnmorskan hat stängt idag. Kan dem göra något på akutmottagningen?
MVH Erika :)
Ingen aning men ring 1177 och kolla med de. De bör kunna ge bra råd o eventuellt hänvisa dig vidare.
Nog kan du göra det, men jag skulle ringa i förväg så jag slapp sitta i timtal och vänta om de har extremt mycket att göra.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vågar inte ringa, är livrädd för att det är något allvarligt fel :( Dessutom vet jag inte vad dem Kan hjälpa mig med?
#3 De är ju de som ska ta ställning till vad du behöver för hjälp. Det kan du nog inte veta på förhand.
Är det något allvarligt lär du garanterat få hjälp.
Blöder du fortfarande så ring åtmistone 1177.
/Maria
Ja du kan få hjälp av akuten/gyn. Dom kommer att göra ett vaginalt ultraljud för att se på livmoderslemhinnan, ibland blir den så tjock att man blöder så mycket att man behöver skrapas. Dom kollar även så du inte är gravid/har missfall, letar cystor och letar bakomliggande sjukdom t.ex. endometerios. Du verkar ha såpass stora besvär att akuten är befogad, annars väntar man till en vardag och kontaktar gyn, men jag skulle söka nu om jag vore du.
När man har extremt riklig mens kan man också få koagler, stora korvliknande klumpar med blod. Detta kan vara väldigt skrämmande men är i sig inget farligt alls.Kan vara skönt att veta, då du riskerar att få dessa klumpar så slipper du få panik om de kommer. Kroppen är också väldigt tålig med mens, man kan blöda riktigt mycket utan att det blir farligt, bara drygt att ta reda på. Det är bara om du har kraftig smärta eller känner dig svimfärdig som det kan vara allvarligt/bråttom in.

Tack för era svar! Kontaktade 1177 och fick rådet att öka CykloF tabletterna. Och det hjälper mig jättebra. Har ingen smärta alls så läkaren på 1177 trodde det kunde ha med stress att göra.