Dunkande tryckande huvudvärk senaste månaden..
Ja jag har som sagt senaste månaden eller lite mer fått någon konstig huvudvärk, när jag ställer mej upp eller skakar huvudet mm så kommer en väldigt starkt tryckande dunkande huvudvärk på båda sidor, liksom i hela huvudet… håller i sej en stund men jag kan också vissa dagar känna av det nästan hela tiden… när det började så smått var jag i usa på semester och åkte en bergochdalbana som va VÄLDIGT skakig så jag och dom andra som åkte fick ont i huvudet några dagar efter när vi skakade på huvudet mm haha, och det höll i sej ett tag men sen vet jag inte riktigt om det hållit i sej sen ess eller om det var en paus i det hela men nu senaste har det blivit värre! Har alltid haft så att jag blir lite svimfärdig/svartnar när jag ställer mej upp men aldrig sån här huvudvärk..
Kan det vara näringsbrist eller vad kan det vara?
Tacksam för svar!
Hade så en sväng förra året ett bra tag. Kollade tyvärr aldrig upp det, så ska bli intressant att se om någon har något svar!
Skulle nog gå och kolla upp det, om jag var du. Om det inte ger med sig, och du har sådana besvär (som du verkar ha) av det så tror jag att det är bäst att kolla upp det och få hjälp att bli kvitt det.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Hur är ditt blodtryck?
Jag tycker du ska kolla upp dig.
/Maria
Ingen aning hur mitt blodtryck är faktiskt… ja får ringa doktorn imon och fråga om jag borde komma!
Har du kollat muskulaturen kring nacken?
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 

Huvudvärk lär sällan orsakas av något inne i huvudet, utan av något (t ex spänningar) på utsidan. Därför kanske massage kan lindra. En annan åtgärd är att träna muskler och senor som löper från huvudet och ned mot hals och axlar. Eftersom det inte är skadligt på något sätt, bör det vara väl värt att prova.