Ni med fibro...
Hur upplever ni era symptom. Berätta gärna så mkt ni kan. Behöver all information jag kan få.
Du har Fibromyalgi iFokus också😉
/Maria
ahhhh tackar 🙂
Fick ingen vidare hjälp där.
Tänkte höra om det är vanligt att smärtproblematiken eskalerar under vinterhalvåret.
Sedan undrar jag om nån känner igen "glödande nålar med ström i" under stortårna.
#3, Har inte tid att skriva något utförligare svar då jag är på språng nu, men kan svara på att för MIN del är smärtan värre under vinterhalvåret. Min mor lider också av fibro men för henne är det tvärt om och sommaren är värst. Det är nog väldigt individuellt, men som sagt jag personligen har mer smärta och fibroproblematik under vinterhalvåret.
Jag har också fibromyalgi, och jag stortrivs på vintern och kan inte vistas utomhus på sommaren. Men jag tror att jag mer kan koppla det till mina reumatiska besvär eftersom jag sväller så hemskt.
Kylan för mig är inte bra. Den framkallar frispel med smärtsignaler. Men det är inte sommaren och värmen heller för jag har otroligt svårt med andningen och svetten tokrinner.. kanske våren är bästa årstiden för mig trots allt.
Jag mår mycket sämre på vintern. I februari i år åkte jag en vecka till Kanarieöarna och värken var som bortblåst. Sen kom den tillbaka när jag kom hem. Däremot funkar inte alltför mycket värme heller.
Glödande ström känner jag inte igen. Däremot har jag ofta ont under fötterna.
Jo det bränner till under stortårna ibland. Bästa förklaringen är just glödheta nålar med ström i. Oftast så försvinner den ljusa smärtan ganska fort, men ibland så kan den vara lite längre.
Ont under fötterna kan jag ha på så sätt som att det känns som man trampat på en kotte barfota, eller en mindre sten. Men den värken är mer mörk.
#8 Det låter inte alls behagligt det du får under stortårna. Jag håller med om att det kan kännas som att man trampat på något. Ibland kan det också kännas som att dom är svullna eller runda under fast dom inte är det när man känner med handen. Jag har svarat dig lite utförligare inne på fibro. 🙂
Ahh tackar 🙂