Dags att sluta röka!
Nu är jag trött på att lyda detta gift som flitigt sprids i min kropp ca 20 ggr per dag. Jag började röka sommarlovet till sjuan, och jag tror inte att någon tyckte att det var gott första gången, inte ens jag. Men att röka var ju någonting man gjorde när man var vuxen! Trodde jag iallafall, men det var ju inte så konstigt heller, båda mina föräldrar rökte under min uppväxt, även mina äldre syskon. Jag visste ju inget annat. Jag trodde att det var någonting som hörde till. Sen ville man ju inte vara den som dog i hostattacker om man skulle bli bjuden på en cigg, det var min ursäkt iallafall. Idag är jag 20 och jag har rökt under hela min tonår, varenda dag. Hur ska jag kunna ge upp någonting som är en sån stor del av mitt liv? Jag vet inte - men jag vill! Jag skäms när jag är bland folk som inte röker, jag känner själv hur illa jag faktiskt luktar, i både hår, kläder och mun. Jag vill inte vara slav under ett beroende som inte ger någonting gott överhuvudtaget. Jag har satt ett datum på den 15 november. Någon som vill vara med och försöka sluta? "Kom igen, det blir kul!"
Det kommer du att klara bra🙂
Själv har jag varit rökfri i snart 4 år. Då har jag rökt hemmarullade cigaretter utan filter i 35 år🤐 Började på allvar när jag var 14. Fick börja röka hemma när jag gick i åttan och då var man ju fast med en gång.
Numera är det ganska lätt när man är ute bland folk för det är inte lika accepterat längre att röka överallt.
/Maria
Tack! Jag behöver allt stöd jag kan få :) Det svåraste kommer nog bli att vara bland vänner och familj då de flesta jag umgås med är rökare. Hur gjorde du? Slutade du rakt av eller trappade du ner? Min plan är att bara lägga av helt då jag vet att nedtrappning inte kommer funka för mig..
Jag hade en större operation framför mig och jag vet att man läker bättre och är bättre rustad om man slutar innan så jag slutade tvärt på Nyårsafton.
Sparade en cig som jag tog i smyg för mig själv på nyårsdagens morgon men den var den sista.😉
Alla mina nära och kära var rökare så det gjorde ju inte saken lättare men idag så har de flesta vi umgås med slutat.
/Maria
Va bra! Jag slutade nu för ca en månad sen, har också rökt sen 7-8an någon gång och är idag 26. Jag satte ett datum för länge sen, för att jag vet att jag är bra på ursäkter- den 30 september, blev det och jag har inte rökt en cigg sen dess. Jag slutade tvärt. :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Jag rökte inte mycket alls, men jag slutade ändå när jag kände att det bara var jobbigt att röka, och jag mådde mer dåligt än bra av det! Så länge man själv bestämmer sig för det och säger till sin omgivning så tror jag det ät svårt att misslyckas!
Medarbetare på Skor iFokus