Vad kan det vara?
Har sedan ett par dagar tillbaka besvärats av diarré, ont i käken/tänderna och öronen, haft huvudvärk och en enorm trötthet. Har till och från haft ont i lederna, "under fötterna" så jag knappt kunnat ta mig fram utan att det gjort jätteont. Har vidare som vanligt dragits med mina sömnproblem - svårt att sova och vaknar flera gånger under natten.
Tröttheten tror jag kan vara väderrelaterad - det har varit extremt dåligt väder här på sistone och jag vet att jag är känslig för när det är grått och trist ute. Men resten då? Magen krånglar sällan annars, den här smärtan jag känner i käke och tänder har jag haft förut - det var då en begynnande öroninflammation och huvudvärk har jag lite då och då. Den övriga smärtan har jag bara känt i influensa-tider, men har inga övriga sådana symtom, så tror inte att det är något sånt bekymmer.
Hur som helst, detta är skitdrygt och jag vill verkligen inte söka vård för så diffusa symtom så jag undrar om ni kloka människor här på sajten har några idéer om vad det kan vara som spökar. Eller vad man kan göra åt det. Har inte ändrat något annat i min livsstil, förutom att jag motionerat mindre relaterat till tröttheten och den dåliga magen.
Tacksam för svar!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Har du testat vattenkvaliteten i din brunn? Om brunnen är grävd så kan det varit så att ytvatten läckt in nu när det regnat.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Brunnen är borrad, så tror inte det beror på det. Vattenkvaliteten testades i oktober ua.
Det mesta du skriver kan vara följdproblem av långvarig sömnbrist, så när som på fötterna som jag inte riktigt får ihop med resten. Hur är den smärtan?
#3 smärtan i fötterna är av stickande karaktär, nästan som sendrag hela tiden. I övrigt kvarstår fortfarande problemen och det börjar bli riktigt jobbigt nu.
Sök vård är mitt råd! Din hälsa är viktigare än att läkarna ska slippa jobba ;)