Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 2837 ggr
VildaVittra
1

Donera mediciner till välgörenhet

Jag tog ut en ny medicin i torsdags som jag inte alls tål, så tänkte om det fanns organisationer man kan donera medicin till. En hittade jag och har mejlat dom (http://lakareivarlden.org/?page_id=190) men tänkte höra om någon vet någon annan om dom nu inte skulle vilja ha den?

Känns så dumt att lämna tillbaka dom till apoteket för destruktion när det är en nästan ny förpackning och det finns hjälpbehövande.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tjeja
2

Tror faktiskt inte att någon seriös organisation tar emot medicin från privatpersoner. speciellt inte brutna förpackningar. 🤔

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Pialinn
0

Bad du inte om en förpackning med få tabletter, när medicinen var ny för dej?

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

VildaVittra
0

#1 Uppenbarligen gör dom ju det med tanke på att jag redan hittat en. 

#2 Nope, den var ändå inte dyr.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
1

Rosengrenska stiftelsen i Göteborg tar emot mediciner.

http://www3.rosengrenska.org/

/Maria

[TanatosNyx]
0

Nej vad jag vet så får man inte lämna över mediciner över huvud taget av säkerhetsskäl. Dom ska lämnas tillbaka i särskild påse på apoteket för att tas omhand.

[Thiah]
0

Vilda kan du PM mig om organisationen? Låter väldigt intressant.

vallhund
1

De som arbetar med vård av papperslösa flyktingar tar emot mediciner. Bättre att de kommer till nytta än att de skall destrueras av apoteken.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Ladydragon
0

är det ens lagligt att lämna sin medicin till någon annan? 

#7 visst vore det bra att lämna medicin till dom men det vore mindre roligt att hamna i klistret på grund av det 

själv är jag försiktig all överbliven medicin lämnar jag in på Apoteket

vallhund
0

#8 Det är olagligt att erbjuda fri läkarvård till människor som gömmer sig i Sverige efter utvisningsbeslut oxå.

VildaVittra
0

#8 Jag har svårt att tro att polisen ens skulle orka bry sig för att jag skänker bort en blodtrycksmedicin.

vallhund
0

#10 Alla mina blodtrycksmediciner ( 3 stycken ) ligger i blisterförpackningar o är därmed så gott som omöjliga att missta sig på.

De som dagligen hanterar vissa slags mediciner är väldigt duktiga på att visuellt identifiera dem.

Rumblebee
0

Borde inte apotek eller sjukhus ha koll på om man kan donera sin medicin?