Smärta vid revbenen(vänster sida).
Heej!
Det är så att jag har haft ont i revbenen på vänster sida under några veckor(kanske 2-3). Har ingen aning om hur det kan ha uppkommit, så tänkte kolla med er här ifall ni vet!
Kan börja med att skriva att jag har praktik på måndagar på en djurpark, där vi bär en del tunga saker, tex hö- & halmbalar, samt en del ströbalar då och då. Efter det har jag varit stel & öm i rygg och nacke/axlar, speciellt vid skulderbladen.
Smärtan vid revbenen kom ungefär samtidigt och kommer då och då, kan det ha något samband med det eller är det något helt annat?
Jag får inte ondare om jag andas utan smärtan är molande och finns där hela tiden när jag känner av den. Sedan försvinner den och kan komma tillbaka flera timmar senare eller dagen efter osv. Det blir dock värre om jag ligger på den sidan, vilket jag har gjort väldigt mycket idag så smärtan märks mer nu än det har gjort de senaste dagarna.
Tacksam för tips & hjälp. :)
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Det har jag haft i ett år nu. Mitt beror på en inflammation, kanske ditt med? Uppsök läkare om det stör för mycket.

Om smärtan i revbenen kom samtidigt med din ömmande och stela rygg, så beror det nog på överansträngning när du burit tunga halmbalar o dyl. Sånt bör man inte bära, utan dra fram på en skottkärra eller vagn med hjul i stället.