Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthuskurer-egenvård
Läst 12539 ggr
adirf1
0

Bihålorna, luktar illa

Hejsan! Första gången jag skriver här inne men börjar bli uppriktigt orolig :/ Min situation ser ut som så att jag är allergisk och snorar därav ofta, vilket kanske grundat problemet. Första gången för ett par månader sedan drog jag ner en liten gul, kornig klump från näsan ner i munnen, denna klump luktade rakt av ruttet. Min mamma hade i samma skede påpekat att jag luktar illa från näsan. Jag gick till vårdcentralen där jag konstaterade att ont för det inte och så var det med det, inget problem sa läkaren och skickade hem mig. Tänkte inte så mycket på det frän härom dagen när jag åter igen drog ner en sådan där klump och då jag försöker utreda detta själv har jag kommit fram till att slem jag drar ner(inte snor, detta är när jag inte har allergiska besvär) luktar också ruttet om än inte lika koncentrerat. Jag är uppriktigt orolig, hur har detta skett, kan jag behandla det själv(hur?) eller finns det tipps hur jag kan ställa mer press på läkaren som inte vill ta mig på allvar? Något så otroligt tacksam för svar! Vet inte vilken grupp som är korrekt men hoppas det blir bra :) Mvh Frida

[jitterbop]
0

Låter som bihåleinflammation men jag skulle ha varit till VC igen, be om en annan läkare eller ta en annan VC.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Se till att de tar ett test från dina bihålor. Jag fick bråka som en tok när jag hade bihåleinflamation som enligt läkaren bara var lite förkylning….. jo tjena… trejde besöket tog de test. Trist å säga men läkaren hade inte rätt med sin dom om förkylning bara :-(