Rosacea och mörka ringar
Hej!
Jag har under en stor del av mitt liv haft rosacea och mörka ringar under ögonen. Måste använda lager på lager av foundation för att ens kunna tänka min rosacea och mina mörka ringar, men oftast fungerar det inte. Har ni några tips hur jag på bästa sätt kan få bort rosacea och mörka ringar?
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Petar i tråden då jag också har rosacea. Dock en mild variant. Tycker visserligen att den har mildrats lite grann sedan jag började använda mineralsmink och bephanten (yep, babysalvan) som dagkräm.
Mörka ringar under ögonen och Rosacea hänger knappast ihop.
Annars finns det numera receptfria Rosex eller Rosazol på apoteket som ska lindra just Rosacea.
/Maria
#2 jag skrev inte ens att det hörde ihop. Jag skrev att jag har både rosacea OCH mörka ringar under ögonen. Mörka ringar under ögonen har jag haft sen barnsben och rosacea fick jag sent under tonåren.
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
#3 Jag förstår det men vad jag menar är att man kanske får behandla rosacean och göra något annat vid de mörka ringarna då det ena är en åkomma och det andra mer kosmetiskt.
/Maria