Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2526 ggr
[MikaelaR]
1

Slag mot magen?

Fick ett slag mot magen igår 

vänstra delen av magen under bröstet mer nära mitten av magen, det var inte ett löst slag men inte jättehårt heller så typ "mitt i mellan" det blev ett rött märke på magen och jag har inte haft några vidare smärtor eller andra symptom men jag känner hur de ömmar om jag känner på stället blev bara rädd när jag googlade runt på "slag mot magen" jag är en sån person som besöker sjukhuset nästan direkt om jag gör mig illa på "känsliga ställen" eller känner mig allmänt dåligt men många gånger är allt bra fysiskt och ringer man till 1177 säger dem alltid att jag ska åka in dem har alltid gjort det vad jag än ringt om så vill inte riktigt ringa vårdguiden och fråga, så jag vet att alla här inne kanske inte är kunniga på ämnet men jag undrar ändå vad ni tror är det lugnt eller ska jag uppsöka läkarvård vad för skador kan uppstå hur märker man dem?

[TanatosNyx]
0

Du har bara tarmar där. Inget farligt alltså.

Maria
1

Har du inte haft några smärtor eller andra symtom mer än att det ömmar så tycker jag det verkar lugnt.

/Maria

Rumblebee
0

Kroppen är inte gjord av glas, så som det påpekats, är du bara öm och inte har några andra symtom så ta det bara lugnt. Skulle det ha varit allvarliga skador så är jag säker på att du skulle märkt det.

[MikaelaR]
0

Nä men kroppen är mycket mer känslig än vad man kan tro

[MikaelaR]
0

Känner mig bättre nu, men tack för lugnande tips.

Maria
3

#4 Eller så kan man säga tvärtom. Kroppen tål mer än vad man tror😉

/Maria

[MikaelaR]
0

Det är nog både och…

ibland tål kroppen mer och ibland mindre

Själv har jag även ökad blödningsbenägenhet vilket ökar min oro vid slag mot kroppen

Maria
0

Självklart ska man vara försiktig om man har någon form av blödarsjuka men det skrev du inget om i trådstarten.

/Maria

[MikaelaR]
0

Ja fast det är inte lätt att hålla sig från att skada sig det sker så lätt det är ingen allvarlig blödningsbenägenhet lindrigt märks inte så mycket i vardagen kontaktade iallafall vårdguiden via meejl finns en sån funktion(smidigt) och dem sa att det var lugnt om jag inte började känna starkare smärtor då.. o de har jag inte gjort

och man ska vara försiktig från slag på känsliga ställen som magen och huvudet oavsett om man har blödarsjuka eller ej :)