Konstig känsla i armen
Hej, Har fått en konstig känsla i armen som. Har varat nu i ca en vecka, armen känns tung och det är som att fen dunkar till ibland och att jag tycker att det är ett obehag det gör inte på något sätt. Någon som känner igen sig eller var va de kan va?
Kanske har du överansträngt armen ?
Jag får så ibland när det är fullmåne, armen värker och blir "tung". Nästan som växtvärk. Får även så när det är åska i luften.
Hade också så för ett tag sedan (armen kändes lite tung och som om den domnat av), i kanske två eller tre dagar. Antog att det var på grund av stress och ångest. När jag gymmade så gick det över.
Att armen domnar och känns tung kan vara en varning att det är något med hjärtat eller kärlkramp

Tycker du ska kolla upp detta om det fortsätter. Bättre att kolla en gång för mycket än en för lite.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
När jag hade en konstig känsla i armen (som tidigare beskrivet) så ringde jag till sjukvårdsupplysningen och tydligen så rekommenderas man att kolla upp det hos en läkare. I mitt fall så var det inget, men i och med att man rekommenderas att ta kontakt med en läkare så kan det vara ett symtom på något allvarligt. Läkaren jag var hos kollade dock bara så att min arm var lika stark som den andra, och att mina ben var lika starka. Han drog slutsatsen att det i mitt fall handlade om stress/ångest.
Hålller med #4, det är verkligen värt att kolla upp då det kan ha med hjärtat att göra. Tänk om de skulle vara en propp eller vad som helst, nej usch! Kolla upp det, helt klart!
Pretty wise //
Jag får så ofta, i mitt fall kommer det ifrån ryggen, nerver hamnar i kläm. Knakar din rygg ibland? känns det stumt någonstans? varmt/svullet?
Sätter det sig högre upp kan besvären smita upp i nacken, man kan då må som om man hade en redigt billig fylla 🤪
sätter det sig i bröstryggen kan det göra ont att andas, man kan bli anfådd, känna hugg mm.
Precis som #8 säger så låter set som en nerv i kläm.
Jag har så i båda mina armar, från axlarna ner i fingrarna. armarna känns tunga och kan vara ömma i rörelse och får domnings känslor.
Har haft så i flera år, det kommer och går.
Har fått det utrett av läkare och det är tyvärr inte så mycket att göra åt mitt fall, då det inte är konstant. Annars kan man operera.
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Hur har det gått?
/Maria