Sömnproblem
Jag fick en hårmineral analys i present och jag hade en jättebrist på magnesium.
Mina symptom före behandlingen var att jag somnade på kvällen men sen vaknade jag efter 1-2 timmar och kunde inte somna om, somnade sedan efter några timmar igen, Allt som allt kanske jag sov i 3-4 timmar och det är ju alldeles för lite.
Nu har jag börjat med att boosta med mineraler och vitaminer enligt råd ifrån dem som gjorde hårmineral analysen och jag sov en hel natt utan att vakna, och har gjort det nu i 4 dar i rad, (så länge som jag har ätit mineraltabletterna) nu ska jag fortsätta i 3 månader med detta, jag kommer att bli en ny människa nu när jag äntligen får hjälp med mineral och vitamin bristen, Jag är sååå tacksam!!!! Rekomenderar verkligen hårmineral analys….
Vilka är då symtomen vid Magnesium brist?
Symtomen kan vara många, bland annat dålig aptit, allmän svaghet, sömnbesvär, utmattning, lättretlighet, darrningar, svårighet att svälja, hörselstörningar, ljuskänslighet, yrsel, förvirring, depression, inlärningssvårigheter, rikliga svettningar, stark kroppslukt, snabb puls, urinvägsinfektioner, menskramper, allergi och överkänslighet.
Det finns kost tillskott av Magnesium att köpa på hälsokost affären.
Det finns många skäl till att säkerställa att vi tillför kroppen tillräckliga mängder magnesium.
Följande livsmedel bör ingå i kosthållningen för att undvika brist:
- Vetekli
- Sötmandlar, Hassel- och cashewnötter
- Sojabönor
- Bovete
- Råris
- Hirs
- Räkor
- Banan
- Ostron
- Potatis
- Vitkål
- Råg och grahamsmjöl
Härligt! :) Magnesiumbrist är väldigt vanligt.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jag sover fortfarande utan att vakna mitt i natten som jag gjorde förut.. fantastiskt är det.