är jag fet?
Du är långt ifrån fet!
Gå absolut inte ner mer i vikt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Du är inte det minsta fet. Du skulle kunna gå upp ett par kilo utan att ens vara i närheten av överviktig.
Medarbetare på Social fobi iFokus
DU ÄR INTE FET!
Du har en fin, frisk och hälsosam kropp. En kropp du skall vara stolt över och låt ingen få dig att tro något annat.

Det är så tragiskt när unga ställer den frågan som är helt normala. Du är otroligt vacker och du är inte fet, bara normal :-)
http://halsa.ifokus.se/discussions/5354085ace12c41daf001fa9-ar-jag-fet
Du är inte fet nu heller.
Att du ens funderar i de banorna med den kroppen tyder på att något inte står rätt till i hur du mår. Du har en jättefin kropp, om du går ner i vikt skulle du bli benig och se sjuk ut. Om du hakar upp dig på den lilla utbuktningen (som knappt syns) så är det så en fullt frisk kvinna ska se ut. Är magen brädplatt är man antingen väldigt hårt tränad och "deffad", eller så svälter man. Inget av alternativen är sunt. Även de som är extremt vältränade och "slimmade" går upp när de inte tävlar.
Så släpp de där tankarna omgående, var stolt och trygg!
Herregud flicka… Du är varken fet, mullig eller i närheten av detta…
be inte om hjälp om du inte vill ha den

Jag tycker att du ser normal ut.
>>>Malum domesticum<<<
#6 Håller med detta! Jag ser ut som TS, och visst är det lite, lite put på magen men det är helt normalt! Skulle jag försöka bli av med den skulle jag troligtvis få offra rumpa, bröst och fett på anda ställen som jag inte vill bli av med, innan det börjades tas från magen. För punktförbränna går inte!
Nej, försök lägga energi på självförtroendet istället! Lättare sagt än gjort i din ålder, jag vet, men man kommer bara ångra sig att man nojade sig så mycket.
Verkligen inte fet. Smal är du.
Du är definitivt smal. Inte ens i närheten av att vara mullig i mina ögon. Håller också med om att du ser helt normalviktig ut, en frisk tjej helt enkelt!
Det är sånt här jag pratar om när jag sitter och blir less över alla retuscherade bilder i vardagen. Man ser knappt ens en enda bild som inte höfter, lår, mage och midja osv förminskas/dras in och slätas ut på kvinnor.
Jag tror att det bidrar till varför kvinnor får för sig att dom är bredare än man "ska" vara :(
Det är ganska omöjligt att bli smalare än vad revbenen tillåter, vilket fotografer kommer undan med när dom drar in där det inte går att bli mindre i verkligheten…
Mvh Nathalie
#9 Jag kan då inte se det minsta lilla "put"
/Maria
Förstår din fundering men kan säga som så att dina funderingar inte har NÅGOT ALLS med din kropp att göra. Det har med ditt självförtroende att göra.
Kolla på bilden på mig i länken. Det var innan jag fick barn och jag var sååååå smal, men gick i samma tankar som du. Jag tyckte jag var tjock där!
Vilken snedvriden syn man har på sig själv ändå alltså!
När du tittar på bilden på mig TS tycker du väl ändå inte att jag var fet eller ens i närheten av mullig?!
Tänk då att jag ser på dina bilder på samma sätt som du ser på min och tänker precis likadant! Du är inte det minsta mullig. Det har bara att göra med att du är osäker i dig själv. Du måste lära dig älska dig själv! =)
http://p1ms.files.wordpress.com/2012/08/ec31491233c3d5eec782c4b9d439f92a_333_500-2.jpg
Ha en bra dag! // Pernilla
#12 Jag tror #9 utgår ifrån sig själv som exempel, och inte menar put på bilden.
Som självgranskade tjej har man rejäla "hök-ögon" dessutom, allt noteras, om så bara milimetrar (talar utifrån egen erfarenhet då jag var yngre).
#12 Nej, jag såg inte heller något direkt put på bilden men antar att det finns i verkligheten då hon oroar sig och då jag nog aldrig sett en riktigt kvinna med helt platt mage ;)

Du är nästan för smal. Mycket kommer att hända när du blir sådär 17-18 år. Sluta nu bekymra dig om hur du ser ut just nu.
Tänk på att du ska leva ungefär 80 år till, och du har så mycket annat att uppleva. Väldigt lite (eller inget) av detta handlar om hur mycket du väger.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Mitt ena barn har anorexia. Hon lider väldigt av detta och är nu tvångsinlagd pga undervikt. Det är inte roligt! Så var försiktig. Sök hjälp omgående om du har ätstörda tankar eller om du verkligen tycker att du är tjock.
Du ska inte oroa dig, du är SMAL! Inte Skinny/benig-smal utan helt normalviktig. Och du är inte färdigväxt ännu, har minst 10 år till på dig..så det är superviktigt att du äter allt och ger kroppen allt den behöver för att fungera och utvecklas som den ska. Annars kan det vara en jobbig framtid som väntar dig.
Det är by the way inte vikten som är avgörande, så länge du mår bra och inte är sjuklig så har du inget att oroa dig för. Och kläder ska du inte oroa dig för heller, det är inte vilken storlek man köper utan hur man bär kläderna. =D
Förr skämdes jag så otroligt mycket för att vara benig och jättesmal, även utan ätstörning. Nu några år senare är jag ca 10 kg tyngre men mår som en drottning och min klädkammare är fylld av kläder jag inte kan leva utan. XD
Jag tycker du ser smal och smidig ut. Men om du ändå är osäker på vad som är normal vikt för din ålder kan du titta här: Om du är under 20 år är det iso_BMI som du ska gå efter: http://www.isobmi.se/ Om du är över 20 år kan du använda denna: http://www.markazits.com/diet/bmi.php
Trådskaparen har avslutat sitt konto.
Då låser jag tråden nu
/Maria