Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2888 ggr
Dexterr
0

Kaffe+Magkatarr

Har fått magkatarr och vad jag hört o läst så ska man inte dricka kaffe. Men jag kan inte vara utan kaffet då jag får sån huvudvärk om jag inte dricker någon. De håller i sig väldigt länge och slutar med att jag måste ligga i ett mörkt rum med värken. Och de kan jag inte göra nu då jag måste plugga.

Förvärrar kaffet magkatarren eller tar de bara längre tid innan den försvinner?

Maria
0

Det finns koffeintabletter på apoteket som man kan ta vid behov. Givetvis inte jämt men som en ersättning till kaffet om du ska ex. plugga.

Kaffe är ju starkt för magen om man har lätt för att få magkatarr.

/Maria

IceTee
0

Jag upplever att kaffe förvärrar det i alla fall. Jag får ofta anfall om jag dricker kaffe.. sen tycker jag inte att det låter bra med huvudvärken, är du inte rädd för beroendet? Det är ganska starka abstinensbesvär du beskriver…

Medarbetare på Skor iFokus

[TanatosNyx]
0

minimera kaffekonsumtionen till det allra nödvändigaste, och drick inget på tom mage så ska det nog gå bra. Klart kaffet kan fördröja läkning och stor konsumtion kan förvärra magkatarren ganska rejält.

JustMySelf
0

Jag har mild magkatarr och klarar inte kaffe, speciellt inte på tom mage. Dra ner på kaffet så mycket som möjligt, se till att äta ordentligt innan du dricker det. Det bästa är att låta bli det helt, men försök trappa ner så blir du nog mindre beroende också. Och koffeintabletter kan vara ett bra alternativ under tiden du trappar ner :)

Dexterr
0

Dricker väldigt lite kaffe nu.

Men jag har just nu fått världens huvudvärk (ej av kaffet) och vill gärna ta en ipren men vad jag förstått så ska man inte ta det vid magkatarr? 

Hoppas på ett snabbt svar!

Ladydragon
0

#5 Ipren borde du undvika 

prova istället Panodil eller Alvedon…..