Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2463 ggr
Nachtaktiv
0

Plötslig axelvärk

Hej!

En ganska obehaglig sak hände mig igår, och jag hoppas att någon kan försöka förklara vad det kan ha varit:

Igår kväll lade jag märke till att jag hade lite ont i axeln, och under loppet av en timme så började axeln värka och ömma så mycket att jag grät av smärta. Hela axelmuskeln kändes hård, svullen och smärtsam. Jag kunde knappt röra mig utan att det ilade smärtsamt i hela området. Det blev sakta bättre när jag smorde in mig med en muskelvärmande salva och tog en värktablett. 

Nu morgonen efter har jag inte ont, men det känns att muskeln är öm, så jag ska självfallet försöka vila den så gott det går. Men vad i all världen kan det ha varit? Det kom ju så väldigt plötsligt, tyckte jag, och så oerhört ont. 

Någon som vågar sig på en gissning?

Maria
0

Hade du överansträngt armen på något sätt?

/Maria

Nachtaktiv
0

Jag hade burit lite väskor under dagen, men det var väl allt. Det är just det att jag aldrig har varit med om den här otroligt smärtan innan, även om jag såklart känt av en ansträngd axel förr, liksom.

Maria
1

Hoppas det inte kommer tillbaka.

/Maria

[rumelle]
1

Låter som att det skulle ha kunnat varit någon form av muskelkramp. Det kan man få om man t.ex. överansträngt en otränad muskel.

Nachtaktiv
0

#4: Måste väl nästan vara något sådant, ja… Tack för svar!