blåsor under fötterna! :(
Hej! Skulle behöva lite hjälp/råd, för nu är det så att jag har vandrat runt i mina klackar, och på grund av det har jag nu fått fina blåsor, en under varje lilltå…..aj aj, ont gör det varje gång jag sätter ner foten.
Och nu på söndag ska jag ut med tortyr skorna igen… Vet ni något man kan göra för att lindra/få bort/läka blåsor?
Tacksam för svar! :)
Sajtvärd SydKorea Ifokus
Använd fot-riktiga skor så dina fötter får chansen att återhämta sig. Det krävs 2-3 månader utan klackat. Då försvinner även ryggsmärtorna på mitten av din rygg på höger sida.
Kanske formulerade mig lite fel, är inte så att jag alltid går runt i klackat. Utan använde dem igår kväll för en fest! (använder annars 'fot-riktiga skor') 🙂 Så just det är inget problem :P
Sajtvärd SydKorea Ifokus
Jag som mor till Yen-Chan skulle med vilja veta. Vad kan hon göra inför nästa bal som är på Söndag?
Sätt på skavsårsplåster när du ska på balen, de hjälper mot smärtan då de är vadderade.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Lufta fötterna och undvik att belasta så mycket som möjligt fram till söndag och som VildaVittra skriver, använd skavsårsplåster på balen.
/Maria
Låt fötterna vila så mycket som möjligt och köp silikon-inlägg. Då slipper man ryggont och det gör inte ont under fötterna.
Här ska det luftas när hon kommer hem igen 😃
Jag har också lyckats få en blåsa (stor som en 5-krona) under foten. Har nu tagit bort det lösa skinnet men ska/kan man applicera något på sårytan så det läker snabbare? Eller är det bäst att vara barfota och lufta?
Jag ska springa stockholm maraton nästa helg och jag tänker ju inte avstå för en sketen blåsa.