kallsupar
Vet nån ifall det är farligt att få upprepade kallsupar? Jag älskar att bada och har fått massor av kallsupar. Om man då inte varje gång lyckats hosta upp allt vatten. Kan det tillslut bli typ lunginflammation då? Eller tar kroppen hand om det eventuella vatten som kommer ner i lungorna vid kallsupar.
Du får inte ner vattnet i lungorna utan det hamnar med all säkerhet i magen fast det känns otrevligt.
/Maria
I magen? Nej kallsupar är väl när man råkat andas in vatten. Alltså i luftstrupen. Inte i matstrupen som när man dricker vatten.
Ja, det känns så men kroppen reagerar direkt med hosta så det kommer knappast ner någon vätska i lungorna.
Jag har fått mängder med kallsupar under mitt liv och det tror jag de flesta som älskar vatten och att bada har fått.
/Maria
Jag kan tänka mig att näsans slemhinnor blir sköra, om man badar i badhus och drar i sig det vattnet?

En kallsup för mig är när man ofrivilligt sväljer vatten när man badar. Inte att få det i lungorna.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Det värsta som kan hända är väl att man får i sig skitigt vatten och blir sjuk/kräks. Får man vattnet i fel strupe hostar man i regel upp det som nämnts ovan. Slutar man hosta så är allt lugnt. Det krävs mer än en kallsup för att man ska få ner så mycket vatten att man får lunginflammation. 🙂
Jag tror du får koncentera dig på att inte få kallsuppar i vilket fall, de äckliga vattnet i badhus är inte bra att få i sig vilket som. Hur kommer det sig att du råkar få dem och när händer det oftast?
Pretty wise //