Halsmandlar
Hej!
Jag sökte lite snabbt men hittade inget aktuellt för mig. Jag vaknade idag med en svullen ond halsmandel (hade halsfluss i vintras, två omgångar i andra halsmandeln) och vill stoppa detta så fort jag kan. I vintras fick jag käka antibiotika..
Jag har hunnit dricka tre glas med Enchinagard och kokar upp ingefära med hackad vitlök i sil i beredskap (har hört att man inte ska värma upp vitlök för mycket då dess goda egenskaper skadas?).
Har ni andra tips till mig, som är lätta att få tag på/göra?
Ni får gärna ge mig länkar också, även om jag inte hittade för halsont själv så kan jag tänka mig att dessa huskurer dyker upp för jämnan. :P Jag försökte även hitta gruppen med huskurer, men jag kan inte hitta den? Eller hette den något annat?
Du har postat inlägget i gruppen huskurer/egenvård😉
/Maria
#1 Jo, på ett sätt har jag ju det. :P Men det jag menade var att jag hade för mig att det fanns en Huskurer-ifokus eller liknande? Eller om det var något annat det hette.. Har ett svagt minne om att de skrev om det på startsidan för inte så länge sedan!
Ja så kan det vara, tack!
Nu har det gått över till "vanlig" halsont och värkande öron. :( Fortsätter med mitt ingefära-te och några glas echinagard.
Jag har tagit bort mina efter årtionden med problem, men jag tyckte Zyx och liknande lindrade mest. Det bedövar och lenar.
Ja min mamma har också fått ta bort sina. Jag hoppas jag slipper det!! :(