Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1717 ggr
[THEfluffyRAT]
0

Hela tiden kramp

Jag har ett sjukt jobbigt besvär med kramp i min tå, så fort jag råkar komma åt något, som mitt laka, så tån böjs så får jag kramp i den så den böjs nedåt så att jag hela tiden måste stå och hålla uppmden. Detta händer oftast när jag badar och tar tån mot väggen så jag måste stå u världens ställning och hålla upp den. Jag tycker det är irriterande och pinsamt, går det att göra nåt åt det så jag slutar få kramp så ofta? Tidigare hände det knappt en gång i månaden och nu händer det rätt så ofta.

[rumelle]
0

Jag får samma problem om jag inte dricker tillräckligt om dagen. Och har även läst att kramp kan vara relaterat till vätskebalansen i kroppen. Jag behöver dricka minst en liter vatten om dagen för att jag inte ska riskera att få kramp. Har även hört att det kan hjälpa att äta banan och ta extra magnesiumtillskott. 
För mig blir det värre om jag har stått mycket under dagen, vilket jag ofta gör på jobbet, och/eller om jag är kall. Då hjälper det att ta en varm dusch och sedan massera fötterna och vaderna, gärna med liniment, innan jag går och lägger mig.

[Thiah]
0

Magnesiumtabletter samt att dricka mycket vatten kan hjälpa. :)

[THEfluffyRAT]
0

Tack för hjälpen, ska försöka dricka mycket mera vatten och äta mera frukt, börjat dricka smoothies nu eftersom det är så gott :)