Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 6240 ggr
Ladydragon
0

Hård knöl på låret!

För cirka 2 år sen så ramlade jag av cykeln ett litet hål i asfalten gjorde att jag vurpade oturligt nog ramlade jag på cykeln vilket gjorde att jag fick ett antal blåmärken och skrubbsår 
värst blev ena låret och rumpan där jag fick ett stor skrubbsår och ett blåmärke som täckte baksida lår och rumpa….kunde inte sitta på 1 månad rådgjorde med 1177 (sjukvårdsrådgivningen) som inte tyckte det lät så farligt så jag sökte inte vård 

blåmärket och skrubbsåren läkte fint 

men nu för ungefär 2 veckor så upptäckte jag en hård stor knöl på baksidan av låret tror inte den har blivit större men gör ont speciellt när jag sitter ner huden är inte missfärgad och knölen syns om jag inte har byxor på mig 

borde jag söka vård nu och har knölen nåt samband med den tidigare olyckan?

Maria
0

Hur stor är den? Kan det vara någon liten sten/grus som kapslat in sig från skrubbsåret tror du?

Jag tycker du borde söka för att kolla vad det är.

/Maria

mongu
0

Tycker också du ska kolla upp den. Det är svårt att säga om det hör till olyckan eller inte.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Ladydragon
0

#1 runt 5 cm 

inkapsling hade jag inte tänkt på men så kan det oxå vara 

har bokat tid på vårdcentralen nu men får vänta 3 veckor innan jag får komma dit då varken jag eller sjuksköterskan bedömde det som något akut…

Maria
0

Du får skriva och berätta efter ditt besök. Jag blev riktigt nyfiken.

/Maria

Idakarrlsson
0

Min pappa har en sån knöl på låret men på "framsidan".

Han fick den när hans spelade ishockey och fick en hård puck på benet, en gång i tiden (100 år sedan ;)).

Han har inte ont i den eller så och han störs sig inte av den.

Vad jag vet  har han inte uppsökt sjukvård. Fortsätt gärna uppdatera för jag blir också nyfiken!

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎