Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1782 ggr
Starfall
0

Förkyld en månad nu..

För ca en månad sedan fick jag lite hosta och nästäppa. En helt vanlig förkylning trodde jag först. Men den har liksom aldrig gett med sig. Har även känt lite obehag i halsen och den senaste veckan har jag haft ont i huvudet hela tiden. Ingen svår huvudvärk, men den har ändå funnits där. Sedan i fredags har jag även haft feber. Mådde bra i morse och gick till jobbet, men mådde så dåligt under dagen att jag nästan fick gå hem. Vilket ag nog borde ha gjort, för jag har feber igen. Hostan är kvar. Har dessutom haft ont i nacken och ryggen. Men det kanske beror på nåt annat. Jag ska ringa vårdcentralen imorgon och fråga om jag kanske borde gå till läkaren. Men jag tänkte bara höra om någon av er känner igen symtomen? Är så rädd för läkare så vill liksom förbereda mig lite mentalt. Och framförallt vill jag bli frisk nu. Kramar

: )) kram
0

Kollodialt silver som finns på hälsokost. Tag 2 msk var dag. Häll över kollodialt silver i en liten (ren) sprayflaska också och spraya och andas ner i lungorna. Krya på dig!!!

Hjärta

Maria
0

#1 Här kommer en lång läsvärd tråd om kolloidalt silver (som det heter)

/Maria

[Lilyz]
0

Var du till HC? Låter lite som jag har det nu under pollensäsongen och kanske att du även dragit på dig en förkylning? När jag är förkyld blir jag ofta stel i kroppen och får ont i musklerna.

Starfall
0

Jag var på vårdcentralen i tisdags. Jag har luftrörskatarr och bihåleinflammation. Så fick kortisonnässpray och en bättre hostmedicin på recept. Hostan är än så länge densamma, men näsan känns mycket bättre. #3 jag har också tänkt på allergi faktiskt, men jag har inte lidit av det tidigare. Kan man bli allergisk i vuxen ålder? Om inte symtomen försvinner inom ett par veckor ska jag nog kolla upp det.

[Lilyz]
0

#4 Usch då, låter inget vidare. Hoppas det blir bättre snart då. 😕 

Ja jag började få problem med pollen för bara något år sedan (fyller 25 snart) så det kan komma helt plötsligt.. Så kan vara värt att kolla upp eller prova ta receptfri allergimedicin och se om det hjälper, om du inte blir bättre vill säga. Fast kortisonnässprayen kanske hjälper även mot allergi. 🙂

Starfall
0

#5 okej, hm.. Ja, får väl se hur det går. Blir det inte bättre får jag nog kolla upp det. Ja, den där nässprayen är för allergi. Står ingenting alls om bihåleinflammation i medicinbeskrivningen.

Ladydragon
0

#4 tyvärr kan man bli pollenallergisk i vuxen ålder och i år är det extremt höga pollenhalter och det gör det lättare för allergin att blomma ur tyvärr 😕

blev själv pollenallergisk i vuxen ålder men för mig var det ändå rätt väntat då typ hela släkten på mammas sida är pollenallergiska