Sår :(
Hej :)
Har lyckats få några riktigt fula sår i ansiktet och undrar om någon har tips på hur jag får dom att läka lite snabbare nu under påsklovet? Har ju typ en vecka på mej sen när jag kommer tbx till skolan och dom kommer väll tro att jag blivit misshandlad eller något sånt :S
Och nej det har jag inte om man inte räknar med marken och asfalt. lyckades faceplanta när jag var typ aspackad/inte riktigt tänkte som jag brukar. Sår är inte så jättedjupa (har inte behövt sys eller så), men dom sitter på såna ställen i ansiktet att det gör ont när jag andas/öppnar munnen och ska äta och ett precis under ögat som är ganska mycket större men lite med läkt (de andra blir bara geggigt och gult). Jag tror de under ögat kan läka snart men vill ju inte få fula ärr :( de under ögat tror jag dessutom håller på att ändra färg :/
Iof är jag ju glad att jag inte blev blind på köpet men de kunde ju hänt. Just nu gör de jäääääääätttte ont. Något tips på hur de kan läka lite fint till måndag?
Btw behöver inga kommentarer som sluta drick alkohol eller att de var klantigt de vet jag redan.
Tar tacksamt emot alla svar
// Elin

Du kan knappast läka sår snabbare än kroppen tar hand om det. Vad är problemet med att komma till skolan med skrapsår i ansiktet? Säg som det är. "Jag var full och trillade". Tror inte att folk kommer att reagera så mycket över det, mer än ett o annat garv. (Been there done that
)
Men ha koll på det så att det inte blir infekterat.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Dra på aloe vera. Det drar ut allt smuts och var.
Tack för i alla fall ett bra tips, värt att prova