Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 12893 ggr
fredrikh
0

Konstig känsla i bröstet

Hej,

Under några dagar nu så har jag haft en konstig känsla i bröstet, skulle säga hjärtat. Jag känner mer än någonsin hur det slår och det känns jättekonstigt, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Lite smärta hela tiden. Jag är i övrigt frisk och blir nästan aldrig sjuk och är 20 år gammal. Det känns som att det slår i o-rytm, men när jag känner på slagen så känns det normalt. Jag hade inte tänkt på det speciellt mycket om det inte vore för att det har hållit i sig i några dagar nu. Folk jag frågar säger att det säkert inte är något speciellt men jag vill ändå vända mig hit då jag fått många bra svar förrut :) Jag har också känt illamående under dessa dagar, till och från.

Är det någon som kan ha nån idé på vad detta kan vara?

motherangel
0

följer

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

Fjäril
1

Hej,

Förutom att du kanske ska uppsöka en vårdcentral så låter det lite som ångest? Då känner man ofta hur hjärtat slår snabbare, hårdare och illamående kan uppstå. Men som sagt, det är alltid bra att få det undersökt.

Hoppas du snart känner dig bättre!

Sajtvärd på Övernaturligt

VildaVittra
0

Att hjärtat slår ojämnt är inget ovanligt, men jag tycker att du ska begära att läkaren gör ett EKG på dig.

Har du tränat i samband med någon förkylning?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

fredrikh
0

#2 Tack Fjäril för ditt svar! Det skulle kunna vara ångest, har det lite då och då, men har inte haft det (vad jag kommer ihåg) dagarna innan detta började, det är snarare detta som gett mig ångest. Men det är exakt som du beskriver. Mitt hjärta har för övrigt väldigt länge slagit hårt, eller jag har i alla fall uppfattat det som att det gör det. När jag sitter still så slår det tydligt genom bröstet, mer än "normalt" skulle jag säga.

#3 Tack för ditt svar! Nej det har jag inte, har faktiskt inte varit förkyld på flera år, senaste gången jag var "sjuk" var någon månad sen när jag fick väldigt jobbig nackspärr i några dagar.

Jag ska se om detta håller i sig i någon dag till och gör det det så ska jag definitivt kolla upp det, det är bättre att vara på den säkra sidan. Tack igen för era svar!

Fjäril
1

#4, Jag har själv haft ångest och det kom ofta så där från ingenstans, och bättre blev det ju inte när hjärtat slog snabbare (eller kändes tydligare), men det beror ju på, som du säkert vet, att man stressar upp sig själv. För inte så länge sedan slog mitt hjärtat "orytmiskt", utan ångest, och det berodde på att jag sovit dåligt och tränat för lite (eller mycket mindre än vanligt). Det blev bättre efter några dagar. Känner du likadant imorgon tycker jag att du ska kolla upp det. Du kan ju ha en pågående infektion också. Sov så gott inatt och fokusera inte på hjärtat (hur det slår) utan tänk på annat :)

fredrikh
0

#4 Känner igen mig det du säger, och det känns rätt. Sömnbrist, ångest och stress är nog en bidragande faktor till det här. Jag måste ta hand om mig själv, skärpning!

Tack igen för ditt svar, det lugnade ner mig något haha :)

Fjäril
0

🙂👍

Hoppas du känner dig bättre idag!

OlgaMaria
0

Jag är hjärtsjuk och har mediciner som funkar. Men hjärtat kan ju hitta på lite ditt och datt fast man är fullt frisk! Vid magnesiumbrist får man ofta känningar från hjärtat och magnesium försvinner fort ur kroppen vid stress men även träning. Dessutom är vår mat fattig på magnesium nu för tiden eftersom jordarna är så fattiga på mineraler. Så mitt tips är att ta tillskott av magnesium. Antingen när du känner besvär eller till kvällen eftersom man blir rätt trött och avslappnad av magnesium. 

Om jag ibland känner av hjärtat extra så tar jag magnesium och det hjälper fort.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus