Hjälpa oss och ge råd om ni kan.
Mycket kort förklarar jag.
Vad kan beror på att jag , min fru och min son har tappat orken sedan nästan 1 år tillbaka och vi har testat olika recepten till vitaminer, kost ändring, antal sovande timmar och mm och mm.
Vi köpte huset för ca: 2 år sedan och nu vi känner mycket att bara lägga oss på soffan och har inte ork för någonting efter jobbet. Under arbetstimmar är nästan så och kan säga att vi är trött gemet. Vi är inte övervikt a, depression diagnos eller special sjuka heller.
Vet ni vad kan detta beror på, kanske väder, kost eller vad?
Tack på för hand
Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.
Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.
Kom detta i och med att ni flyttade till huset, så kan man ju dra slutsatsen att något är fel på det. Som flytspackel, radon osv.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Åldern kan börja kännas av?
Jobbets intensitet har ökat (det märker jag av).
Tung middag (=snabba kolhydrater gör att du blir trött efteråt).
Dålig motion. (Tro mig. En 30min promenad varannan dag gör susen på sikt).
Svår fråga men som sagt så kanske ni bör ta hem någon som kollar mögel, radon eller annat som kan påverka er i huset.
Sedan kommer alltid frågan om kostvanor då ni uppenbarligen är "drabbade" alla tre.
Allergier?
Har ni för varmt inne?
/Maria

Skulle ni fixa med huset (renovera, måla osv)?
Jag skulle tro att det är en ren reaktion på att ni flyttat och plötsligt fått helt nytt ansvar. Första året är det jättekul med hus o trädgård, sen kommer reaktionen på allt det nya ansvaret. Nästa år har ni börjat vänja er och kommit in i nya rutiner.
Tror det är helt normalt, har sett samma sak hos vänner o bekanta, och hos oss själva. Det går lite i vågor.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#4 Ja, där har du en poäng.
/Maria
#1 är flytspackel farligt? :-o
#6 Det var en stor skandal i Sundbyberg för ett gäng år sedan då det visade sig att de använt ett hälsovådligt flytspackel när de byggde Rissne. Folk fick evakueras under saneringsarbetet.
Så svaret på din fråga är, det beror på.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#7 ok, tack. Då kanske jag inte behöver vara orolig, hoppas på att vi har den bättre sorten här hemma :-)
#8 Är ditt hus byggt eller renoverat under 80 och 90-talet finns risken, annars är den minimal.
#9 vet faktiskt inte, tror inte det. Vi renoverade badrummet för 2 år sedan och fick så flytspackla, därför vart jag lite orolig. Men då behöver jag nog inte oroa mig :-)