Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1186 ggr
jenniled
0

LP - etremt nervös

Imorgon ska dom sticka mig i ryggen och jag är så himla nervös. Jag har inte ätit ngt ännu idag. Jag kan bara inte.

Maria
0

Jag har gjort det ganska många gånger och visst är det obehagligt första gången men det kommer med all säkerhet gå jättebra.

Antingen så får du ligga plant ner på sidan i "fosterställning" så att kotorna blir lätt att komma åt eller också får du sitta upp framåtlutad. Det är lite olika hur olika läkare gör.

Jag håller tummarna.

/Maria

jenniled
0

jag ska sitta och kuta ryggen o ska hålla en kudde mot magen så kotorna åker isär sa läkaren. Jag är rädd att inte kunna sitta still då man inte vet hur hemskt det är att bli stucken där. I armvecket är inga problem men ryggen känns som man inte har nån kontroll riktigt.

Jag har förträngt det och tänkt på annat ända till idag. Får man ha nån med sig att hålla i handen om man inte kan vara still tror du?

Maria
0

Det brukar vara med någon sköterska som du kan hålla i handen men fråga. Det är nog också lite olika hur man gör på olika ställen.

/Maria

Maria
0

Du får skriva och berätta hur det har gått för dig idag.

/Maria

jenniled
0

Själva sticket och att ta ut vätskan som var det enda som jag gruvade för var inte så farligt alls. Gjorde mycket mindre ont än jag befarade. Men EFTERÅT fick jag en helt fruktansvärd huvudvärk och jag var jättedålig igår. Måste ligga ner helt plant och int lyfta huvudet och ryggen. De sa att jag kunde få huvudvärk men jag trodde inteinte SÅ hemskt. Det är lite bättre idag men inte bra.

Men nu vet man iaf hur det härhär går till.🙂

Maria
0

Skönt att det gick bra.

Jag har också fått enorm huvudvärk efteråt vissa gånger men alla får inte det så jag ville inte skrämma dig.

Det går i alla fall över😉 och det är inte farligt.

Så skönt att det är gjort nu.

/Maria