Hur man ger sig själv en värktablett...
Fick en envis och jobbig huvudvärk ikväll som jag inte hade möjlighet att sova bort, för tidigt på kvällen och för mycket att göra. Då får man ta till en sådan där liten värktablett som man i annars helst undviker.
Tryckte ut en ipren från kartan och fyllde ett glas med vatten, och lyckades svälja tabletten…på typ 12:e försöket eller om det var det 15:e. Jag tappade räkningen efter ett tag. Detta trots en glatt yta för att den ska slinka ned lättare, är det visst tänkt.
Känns som det hade gått både snabbare och lättare att ta på sig nattröjan och krypa under täcket.
Se där, ännu en anledning att i största möjligaste mån skippa dessa små saker, man slipper jobba i 10 min för att få i sig en enda. 🥵
Ipren finns som både suspension och suppositorium om du har svårt att svälja tabletter.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 som vad?? Suspensoar har jag hört talas om visserligen men det är inget man vill svälja på något sätt… 😛
För övrigt valde jag tabletter för att jag ville ha den sort som gav snabbast lindring vid en eventuell tandvärk utifall det skulle behövas efter tandläkarbesöket. Inbillade mig att en tablett gav längst effekt gentemot en drickbar variant och skulle dessutom vara lättare att ta med till en konsert istället för att hala upp en flaska med liten mugg mitt i publiken under konserten… 🙂
Flytande och stolspiller. Båda dom ger dessutom snabbare lindring än vad tabletter gör.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Finns även pulver som man kan sätta på tungan? Sambon tar sådana alvedon i alla fall.
Finns även överdrag till tabletter man kan sätta på så att säga som ska göra dom lättare att svälja….Medcoat heter det
#3 oavsett om det är tabletter,flytande eller stolpiller så ska effekten vara lika länge
själv tycker jag suppar är helt oki och funkar minst lika bra som tabletter
när det gäller Ipren så finns det även mjuka kapslar som kan vara lättare att svälja….
#5 det stämmer
sen kan man ju oxå prova olika sätt att ta tabletter på youghurt kanske kan funka eller en klick sylt,banan kan oxå vara nåt….
man får prova sig fram helt enkelt
youguhrt eller banan funkar bäst för mig när det gäller pencillin då dom tabletterna är så stora
Du behöver nog som Ladydragon säger svälja tabletten med en sked mat av något slag, yoghurt, gröt, vanlig mat vad du vill. Med bara dryck tror strupen ofta att det bara är dryck som ska ner och vidgar sig inte, med mat kan majoriteten få ner tabletten utan problem, funkar för mig.
Lycka till.
Önskar jag kunde vara anti värktabletter men klarar mig inte utan när migränen knackar på dörren typ en gång i månaden 😕