Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 7273 ggr
shittyweed
2014-03-23 23:40
0

Hoffman ställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har råkat skaffa mig en så kallad hoffman ställning aka ramfixering, som håller upp benen i smalbenet och jag undrar lite och någon vet/haft nått liknande och vill dela med sig av det? :)

Humi
2014-03-23 23:52
0

När jag bröt lårbenet så hade jag någonting liknande, 6st skruvar som gick in :p

Gick ganska fort att vänja sig med det, förta gångerna man duschade vad nog drygast..
En annan dryg sak var ju kläderna, man fick klippa sönder alla byxor för att komma i dom :p

Nått att hålla koll på är att det inte kommer ut någonting från hålen, för mig skar dom bort det vid ett återbesök :)

Hade min i cirka 1,5år så på slutet var det helt normalt, när jag äntligen fick ta bort den saknade man den lite ;)
Dock så fick jag behålla ärren som till en början var stora som hus! Men efter en operation så blev dom betydligt mindre.

Finns sjukligt mycket mer att berätta om det! Ska försöka hitta på någon bild på min ställning :)

shittyweed
2014-03-24 00:14
0

Aj då! Lår benet låter inte så kul ;) Jag kan knappt vänta tills jag blir av med min, dock är det tre långa månader kvar, lagom till sommaren :) Än så länge har jag inte fått ner något i hålen men det kommer väl. Har 5 skruvar bara!

Humi
2014-03-24 00:17
0

Jag menade att det kommer upp saker ifrån hålen och inte att det kan åka in någonting i dom :P 

3 månader går fort, sen är det bara att hoppa på kryckor och se glad ut :D