Blöda näsblod ofta?
Hej! Är det farligt om man plötsligt börjat blöda näsblod ofta? Borde jag vara orolig?
Nu har jag börjat blöda ca 8 ggr inom någon vecka. Det kommer rätt rikligt med blod.
Farligt vet jag inte, men nog så jobbigt. Vore jag du skulle jag uppsöka vårdcentral för att få hjälp.
nästa gång du börjar blöda åk direkt till akuten eller vårdcentarel å bränn i näsan då ser dom precis vart det börjar någonstans .å lättare att kunna bränna på rätt ställe . så sa dom till mej för många år sen då jag hade samma problem å efter det så har det varit bra
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
#1 Jag ska träffa min läkare på onsdag, kunde passa att ta upp det då.
#2 Bränna låter jätteläskigt! Gör det ont? 😮
3.. ja gör det då ..
alla känner vi olika på smärta men jag tyckte det va som ett myggbett
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
Bränna låter värre än det är.
Det är vanligt att bränna ytliga kärl i näsan som gör att man lätt blöder näsblod.
Sedan ska man givetvis utreda varför man blöder.
/Maria
Hej hur har det gått? Jag har haft samma problem när jag var yngre. Har hört att de kan vara relaterat till för lite sömn också. mitt problem var att mina slemhinnor i näsan var väldigt torra och lätt brast.
Jag trodde jag svarat #4 och #5 men det hade jag tydligen inte. Tack för svar! Som tur var behövdes det inte brännas utan jag har inte blött något mer sedan den gången. Tror det hörde ihop med min förkylning.
#6 För lite sömn låter också troligt. Får skärpa till mig lite, känner mig mest som ett resultat av för lite sömn+stress+förkylningar på sistone.
😕