Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: barns-hälsa
Läst 3841 ggr
[JeanetteK]
0

Ont i ljumske som 13-åring

Hej! Har en kompis vars son är 13 år och har ont i sin ljumske. Han har nu varit inne och gjort bland annat ultraljud för att se om det är ljumskbråck alternativt pungbråck, vilket det inte var. Man känner ingen svullnad och det syns ingenting. När man trycker så gör det ont så han gråter. Min väninna känner att de inte blir tagna på allvar riktigt. Någon som känner igen detta och har tips på vad det kan vara eller hur de går vidare. De väntar nu på att läkarna ska höra av sig, men processen är trög.

VildaVittra
0

Blindtarmen?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sjöstjärna
0

Lårbensartären går genom ljumsken ner i benet. Har de kollat så där inte finns någon utbuktning eller försvagning på den, s.k. artärbråck?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[JeanetteK]
0

Tack för era tips, jag vidarebefordrar dom.

Maria
0

Man borde ha sett även lårbensartären när man kollade med ultraljud.

Eftersom läkarna ska höra av sig så antar jag att man tagit prover på honom också.

Kan han ha någon infektion kanske? Man har ju mycket lymfkörtlar i ljumskarna och alla ligger inte lika ytligt.

/Maria

VildaVittra
0

#4 Kräver inte det kontrastmedel?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
0

#5 Jag är inte riktigt säker.

/Maria

mongu
0

Ultraljudet borde ju visa ett artärbråck tycker jag. Hur länge har han haft detta?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[JeanetteK]
0

Vad jag förstår har han känt av ljumsken rätt länge men att de tänkt att han sträckt sig. Hans tränare hade förklarat att det kunde ta tid att få bort det. Sen har det gått lite upp och ner och sista tiden mycket sämre så han haltar mm.

VildaVittra
0

#8 Har de gått till en idrottsläkare? Om inte kan det vara bra att göra.

[JeanetteK]
0

Nä det har dom inte. Jag ska tipsa om det. Tack.