Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1361 ggr
EmelieSaraViola
0

Allmänt konstig

I söndags mådde jag så illa att jag var tvungen att kräkas, trodde först det var magsjuka men det höll i sig och jag mådde illa men kräktes inte. Har haft känningar i mage och spännigar i huvudet, inte riktigt ont men lite spännigar som går neråt nacken. Fick också lite ont i ena skulderbladet häromdagen. 

Det här illamåendet kom för ett par veckor sen också. Känner mig hängig och som att hjärnan inte riktigt är med. Imorse fick jag lägga mig ner på golvet i köket för att jag blev svimfärdig med kraftig illamående. Det har hänt ett par gånger på senaste tiden. 

Någon som vet vad det kan vara eller känner igen sig? 

Går väääldigt sällan till läkare då jag är så ung och ofta så skickar dem ändå bara hem en för ångest.

Lill-Kisse
0

Det är vanligt med influensa och magsjuka av olika slag den här tiden på året. Blir det så pass lindrigt och går över på några dagar, brukar det inte vara något att oroa sig för.
Ta det som ett tecken på att virus härjar i kroppen och att du behöver vila och sköta om dig lite extra den närmaste tiden.

EmelieSaraViola
0

Jo men med magsjuka brukar man kräkas sådär bara liksom, det bara kommer. Men jag mådde så pass illa att jag själv kände att jag behövde kräkas sen kräktes jag inte mer utan har bara mått illa. Man kan ju inte hålla sig från att kräkas eller vad man ska säga när man har magsjuka.

Lill-Kisse
1

Det finns ingen definition på magsjuka och illamåenden, som innebär att man måste kräkas. Var glad att du slapp den detaljen.

Maria
1

Jag håller med. Ibland har man tur och åker på en lindrigare variant.

/Maria